16.6 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialStudenţii români sunt informaţi despre drepturile lor de consumatori

Studenţii români sunt informaţi despre drepturile lor de consumatori

Studenţii din universităţile din Iaşi, Cluj şi Timişoara vor primi informaţii utile despre drepturile lor de consumatori, atunci când fac cumpărături online, sau la semnarea unui contract de credit ori a unui contract pentru servicii de telecomunicaţii, în cadrul campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acţionează!”.

“Studenţii sunt azi mult mai deschişi spre tehnologie sau spre folosirea mediului online ca metodă de a face cumpărături. Dacă sunt bine informaţi asupra drepturilor pe care le au, ei pot evita problemele sau chiar riscul de fraudă. Din acest motiv, experţii sunt aici, pentru a-i informa pe studenţii din universităţi despre drepturile lor, la ce să fie atenţi, ce informaţii ar trebui să găsească pe un website sau în contracte. Pentru a face cumpărături în siguranţă, ei trebuie să fie mereu conştienţi de drepturile lor şi să acţioneze pentru apărarea acestor drepturi”, a declarat Daniela Nane, ambasador al campaniei “E dreptul tău! Acţionează!”.

Acţiunea de informare a fost lansată în prima săptămână a lunii martie, în Academia de Studii Economice din Bucureşti (5 martie), şi în Universitatea Politehnica din Bucureşti (7 martie). În perioada următoare, experţi în drepturile consumatorilor vor oferi informaţii la centrul de informare a consumatorilor din Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, pe data de 14 martie, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj – Napoca – 19 martie, şi Universitatea de Vest din Timişoara – 21 martie, între orele 10:00-15:00.

Experţii vor oferi studenţilor care vor vizita centrul de informare, detalii despre drepturile lor privind comerţul online, serviciile de telecomunicaţii şi creditul de consum, precum şi sfaturi pentru cumpărături inteligente. La acţiunea de informare, studenţii vor afla, de exemplu, că: dacă nu eşti mulţumit cu ce ai cumpărat online, ai dreptul să returnezi produsul în 10 zile lucrătoare, din momentul livrării şi să primeşti banii înapoi, fără să a fi nevoit să explici de ce te-ai răzgândit şi fără a fi obligat la penalităţi;ai dreptul să renunţi la un contract pentru un credit de consum, în termen de 14 zile de la semnarea acestuia, fără să fii nevoit să dai explicaţii, doar anunţându-l pe creditor;poţi păstra acelaşi număr de telefon, chiar dacă alegi să schimbi furnizorul de servicii de telefonie.

La acţiunea de informare participă experţi din cadrul Centrului European al Consumatorilor România, şi al asociaţiilor neguvernamentale pentru consumatori – Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

“Comerţul online este o metodă facilă şi rapidă de a face cumpărături, şi poate fi şi o metodă sigură, dacă ştim la ce să fim atenţi. Înainte de a cumpăra online, sfătuim studenţii să fie atenţi ca pe website să fie afişate datele complete de identitate şi de contact ale comerciantului. De asemenea, îi sfătuim să citească cu atenţie condiţiile generale de vânzare, şi să păstreze de fiecare dată comanda. În cazul în care întâmpină dificultăţi, asociaţiile pentru protecţia consumatorilor le pot oferi consultanţă specializată şi sprijin pentru soluţionarea problemei lor”, a declarat Roxana Dumbravă, în numele organizaţiilor pentru consumatori ANPCPPS România şi APC România.

Cele mai citite

Anchetă Liban: Dispozitivele de comunicații au fost piratate înainte de intrarea în țară

O anchetă preliminară a autorităţilor libaneze arată că pagerele, staţii portabile de emisie-recepţie şi alte dispozitive de transmisie ale Hezbollah care au explodat în...
Ultima oră
Pe aceeași temă