20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialStudentii, evaluati in timpul semestrului

Studentii, evaluati in timpul semestrului

» Studentii de la Universitatea "Al. I. Cuza" din Iasi, forma de zi,  vor fi nevoiti sa renunte la slujbe si sa se concentreze exclusiv pe studii daca vor sa obtina diploma de licenta. Este un prim pas, care in mod cert se va extinde la nivelul cat mai multor universitati.

Concentrarea pe studii, deci revenirea la un invatamant universitar serios si centrat pe carte, se refera la decizia Senatului Universitatii "Al.I. Cuza", care a aprobat noua structura a anului universitar 2009-2010. Aceasta pune accent pe evaluarea progresiva pe tot parcursul semestrului. O alta noutate adusa se refera la eliminarea sesiunii de examinare de la finele semestrului, in formula in care era organizata pana acum. Forma in care va fi pus in practica acest tip nou de evaluare a studentilor, pe tot parcursul semestrului, va tine cont de fiecare facultate in parte, in functie de specific si conditii.

Potrivit noii structuri,  la facultatile din cadrul Universitatii "Al.I. Cuza" vor exista examene intermediare si un examen final, completate de proiecte, studii de caz, eseuri individuale, lucrari de laborator notate periodic. La finele fiecarui semestru, studentii vor avea posibilitatea, pe parcursul unei saptamani, sa isi refaca sau sa isi imbunatateasca rezultatele obtinute la una dintre formele de evaluare la disciplinele studiate in timpul semestrului respectiv. Noul sistem este valabil doar la forma de invatamant zi, la forma de invatamant la distanta si invatamant cu frecventa redusa fiind valabile reglementarile in vigoare.

Prof. univ. dr. Vasile Isan, rectorul Universitatii "Al.I. Cuza", subliniaza ca preponderenta evaluarii sumative din perioada anterioara, in sensul ca ponderea covarsitoare in nota obtinuta la o disciplina o avea examenul din sesiunea de final de semestru, trebuie inlocuita cu preponderenta evaluarii formative. Mai mult, aceasta procedura de evaluare pe parcursul semestrului este o regula traditionala la nivelul universitatilor din Occident, sesiunile lungi la final de semestru, prezente si in alte cateva tari, nu doar la noi, constituind, mai degraba, o exceptie. Chiar de la inceputul anului universitar, studentii universitatii iesene vor primi informatii detaliate privind obligatiile didactice la fiecare disciplina, iar prin ghidul de studii si site-urile facultatilor se vor preciza termenele si conditiile de evaluare a cunostintelor.

Noua structura este in avantajul tuturor studentilor, indeosebi al celor buni, carora le vor fi recunoscute si recompensate meritele si eforturile depuse pe parcursul intregului semestru. In noile conditii, studentii vor fi nevoiti sa participe in permanenta la cursuri, seminarii si laboratoare.

» Cresterea calitatii
Evaluarea formativa, progresiva, reprezinta o cerinta esentiala pentru asigurarea calitatii in cadrul Procesului Bologna. In toate universitatile occidentale, evaluarea invatarii pe parcursul semestrului este o regula traditionala, deci si invatamantul universitar romanesc trebuie sa se integreze in sistemul european.

Studentii mai putin silitori vor fi nevoiti sa acorde o atentie mai mare studiului pe tot parcursul semestrului, nu doar in sesiune, cum se intampla acum."  Prof. univ. Vasile Isan, rectorul Universitatii "Al. I. Cuza"

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă