Conducerea Renault dorea să fie absolut sigură, în urma unei anchete interne, de gravitatea cazului de spionaj industrial care a afectat grupul, înainte de a anunţa guvernul şi justiţia, a explicat preşedintele Carlos Ghosn într-un interviu publicat sâmbătă, relatează AFP, potrivit Agerpres.
‘Trebuia să facem noi înşine primele cercetări pentru a ne forma o opinie privind gravitatea cazului’, a declarat pentru săptămânalul Le Journal du Dimanche (JDD) şeful de la Renault, care a lansat această anchetă internă în august 2010, dar nu a anunţat autorităţile decât în ianuarie 2011.
‘Am ajuns la concluzia că ceea ce a ieşit în exterior nu corespunde unor informaţii tehnologice. Ar putea fi vorba despre informaţii privind modelul nostru economic. Ceea ce a fost vizat este strategia noastră privind maşina electrică’, Renault fiind singurul constructor care fabrică şi bateria, şi motoarele, şi încărcătoarele, a precizat el pentru JDD.
În ceea ce priveşte destinatarul informaţiilor, ‘nu am o convingere formată asupra acestui lucru’, a spus preşedintele Carlos Ghosn.
Grupul Renault şi serviciul de contraspionaj – care se ocupă în prezent de acest caz – suspectează ‘o filieră chineză’, potrivit presei şi specialiştilor în spionajul economic.
‘Nu vreau să polemizez sau să iau poziţie. Pe mine nu mă preocupă decât apărarea intereselor Renault’, a subliniat Carlos Ghosn.
Renault a declanşat în august 2010 o anchetă internă după primirea unei scrisori anonime.
Aceasta a dus la concedierea a trei angajaţi şi la depunerea la 13 ianuarie a unei plângeri ‘pentru fapte constitutive spionajului industrial, fapte de corupţie, abuz de încredere, furt şi ascundere de informaţii, comise în grup organizat’.
Cazul de spionaj priveşte proiectul extrem de important al maşinii electrice a Renault, o miză colosală pentru grup, care a investit alături de asociatul Nissan patru miliarde de euro pentru dezvoltarea acestuia.