17.8 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialSPECIAL: Adversarii Daciei Sandero

SPECIAL: Adversarii Daciei Sandero

Dezvoltarea si finalizarea proiectului Sandero constituie un pas urias inainte, un punct de cotitura de la care constructorul pitestean de sub aripa Renault nu mai are cale de intoarcere. Desi Loganul a cucerit Vestul in cei patru ani care au trecut din momentul in care prima masina a vazut lumina zilei, de-abia, acum, cu Sandero, se poate spune ca Dacia a ajuns la maturitate si ca are "cartile" potrivite, pentru a se aseza la masa de joc cu greii industriei auto mondiale. De ce? Pentru ca Sandero este elementul ce lipsea din gama Dacia, este modelul ce intra in competitie in cel mai disputat segment al pietei europene, cel al hatchback-urilor.

Public-tinta

Noul model Dacia Sandero este un vehicul modern, polivalent si accesibil, care se adreseaza unui segment de clienti tineri, rationali si pragmatici. Cea mai importanta componenta a publicului-tinta sunt insa reprezentantele sexului frumos, care, in general, prefera caroseriile in doua volume, fara portbagaj. De ce? Simplu, acestea sunt mai usor de manevrat si de parcat. De asemenea, din punctul de vedere al dimensiunilor si al pretului, Sandero se poate spune ca hatchback-ul Dacia ofera spatiu de compacta inferioara, la pret de clasa mica. Pana la un anumit nivel insa…

Design echilibrat

Din punct de vedere stilistic, Sandero nu frapeaza. Dar design-ul echilibrat, fara artificii arhitecturale de prost gust, ii confera personalitate. Calandrul curbat si blocurile optice fata fluide se incadreaza tendintelor actuale. Iar din profil, linia mediana curbata, ce aduce cu un ranjet, atrage atentia de la prima vedere. Hayon-ul clasic, usor inclinat, incheie elegant masina iar stopurile plonjate pe caroserie sunt chiar reusite.

Atentie la detalii

Interiorul lui Sandero este atent lucrat iar plasticele sunt de o mai buna calitate decat in cazul Logan-ului. Plansa de bord in doua culori creaza o atmosfera placuta in habitaclu, ceea ce demonstreaza ca producatorul pitestean incepe sa puna accentul pe detalii. Totul are o limita, insa! Butonul pentru reglajul pe verticala al farurilor, ce dateaza de pe vremea Berlinei, este prezent si pe Sandero. Iar manerele de pe fete usilor fata, cu locas pentru butonul de comanda al geamurilor electrice, tradeaza faptul ca au fost imprumutate de undeva din gama Renault. si la Sandero comenzile pentru geamurile electrice sunt tot pe consola centrala.

Dotari istorice

Sandero intra in istorie drept prima Dacie echipata cu ABS, cu sistem de asistare la frinarea de urgenta (AFU), sistem ce reduce distanta de frinare cu pina la 20%, in cazul decelerarilor la limita. De asemenea, masina poate fi dotata, in premiera, cu airbag-uri laterale.

Cinci versiuni de echipare

In cazul Sandero, Dacia a crescut numarul de versiuni de echipare la cinci, ceea ce demonstreaza inca o data ambitiile constructorului. Versiunea de baza, "Sandero", are airbag pentru sofer, ABS cu AFU (sistem de asistenta la franarea de urgenta) si bancheta rabatabila. "Ambiance" vine in plus cu iluminare portbagaj, calandru cu bandou superior in culoarea caroseriei, baghete laterale de protectie gri si sistem de reciclare a aerului din habitaclu. "Preference" are radio-CD, geamuri electrice fata, inchidere centralizata, servodirectie si airbag si pentru pasagerul din dreapta. "Laureate" se lauda cu oglinzi laterale electrice si incalzite, proiectoare, computer de bord, aer conditionat si volan reglabil in inaltime. Iar versiunea "Prestige", varful de gama, dispune in plus de jante de aliaj, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, geamuri electrice spate si radio-CD cu MP3. Vopseaua metalizata este optionala si in acest caz, dar se pot alege airbag-urile laterale.

Preturi – Dacia Sandero

"Sandero" – de la 6.890 de euro (TVA inclus), in cazul motorizarii 1.4 l / 75 CP
"Ambiance" – de la 7.350 de euro (TVA inclus), in cazul motorizarii 1.4 l / 75 CP
"Preference" – de la 8.450 de euro (TVA inclus), in cazul motorizarii 1.6 MPI / 90 CP
"Laureate" – de la 8.950 de euro (TVA inclus) – Aer conditionat!
"Prestige" – de la 9.850 de euro (TVA inclus) in cazul motorizarii 1.6 MPI / 90 CP

Date tehnice

Dimensiuni
Lungime (m) 4,02
Latime (m) 1.75
Ampatament (m) 2.59
Garda la sol (mm) 155
Portbagaj (l) 320

Motor pe benzina

1.4 litri MPI/75 CP
1.6 litri MPI/90 CP

Motor diesel
Diesel-ul 1.5 dCi va fi disponibil la sfIraitul anului

"Dusmanii" isi arata coltii

Dacia Sandero intra in lupta intr-unul dintre cele mai disputate segmente de pe piata, cel al hatchback-urilor. Principalul sau atu este raportul pret/spatiu imbatabil in intervalul de pret 7.000-8.000 de euro. Iar calitatea fabricatiei nu lasa nici ea de dorit. Situatia se schimba insa in cazul versiunilor ce costa peste 8.500 de euro si ajung pana la 9.850 de euro. Dacia nu are notorietatea unor brand-uri precum Opel, Chevrolet, Fiat, Skoda, SEAT sau, chiar, Volkswagen. Iar despre imaginea unui Sandero in comparatie cu cea a unui VW Polo, de exemplu, chiar si slab echipat, nu prea se poate vorbi. Desi preturile indica altceva…

7.000 – 8.000 – (TVA, inclus)
In acest interval, Sandero joaca singur, pretul de pornire al celei mai ieftine variante a hatchback-ului de la Mioveni fiind de 6.980 de euro, cu tot cu TVA. Singura masina mai ieftina este Daewoo-ul Matiz sau, mai nou, Chevrolet-ul Spark. Iar intre 7.000 si 8.000 de euro concureta este mica si slaba. Ca variante ar fi Kia Picanto 1.1 LX Base – 7.279 euro si Fiat-ul Panda 1.1 Active – 7.729 euro.

8.000 – 9.000 – (TVA, inclus)
Creste pretul, creste si concurenta. Noul Chevrolet Aveo are un pret de pornire de 8.850 de euro, 5 ani garantie si 5 ani asistenta gratuita. Apoi, cine isi doreste o masinuta fiabila se poate uita la una dintre cele trei surori: Citroën C1 (8.099 euro), Peugeot 107 (8.267 euro) si Toyota Aygo (8.602 euro). Dar nu prea mult, pentru ca dimensiunile nu le recomanda decat ca vehicule de oras. Acelasi lucru se intampla si in cazul Fiat-ului Panda 1.2 Dynamic – 8.990 euro. Adevarata lupta incepe insa cu Skoda Fabia 1.2 Junior (8.396 euro) si continua cu Opel-ul Corsa (8.560 euro), a carui lista de dotari include aer conditionat, 2 airbag-uri, radio-CD, ABS, inchidere centralizata, oglinzi electrice si incalzite si servodirectie. Prin urmare, au inceput sa apara numele grele, cu imagine si carti de istorie in spate.

9.000 – 10.000 – (TVA, inclus)
Daca pana la acest interval, se poate vorbi despre Sandero ca despre un "invingator", de la 9.000 de euro in sus pretentiile cresc iar "razesul" nostru incepe sa o cam ia pe cocoasa, alternativele cu nume sonore incepand sa domine confruntarea. Un Ford Fiesta se poate cumpara cu 9.990 euro, o Mazda 2, tot cu 9.990 euro, iar un Hyundai Getz costa 9.752 euro. Kia Rio este si ea o alternativa si, chiar, una tentanta, daca avem in vedere puterea motoarelor de 97 si, respectiv, 112 CP (9.056 / 9.424 euro). Iar de Renault-ul Clio III (9.800 euro) nici nu mai vorbim… Lista adversarilor mai mult sau mai putin fortosi ai lui Sandero poate continua cu modele, versiuni, etc.. si ne cerem scuze daca am sarit vreun model important si reprezentativ.

» De retinut este insa faptul ca Dacia Sandero este o masina tentanta pana pe la vreo 8.500 de euro. Dupa aceea, balanta nu prea mai inclina in favoarea sa, numele redutabile ale adversarilor avand ecou pe piata.

» Cel mai tare adversar al lui Sandero este Opel-ul Astra Classic, cu un pret promotional de 8.830 euro. Chiar daca este demodata, masina face parte din clasa compacta, a demonstrat tot ce a avut de demonstrat si vine cu un pachet bogat de optiuni.

Cele mai citite

Nicolae Ciucă are un plan pentru relansarea industriei românești: „România produce”

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, anunţă că i-a cerut ministrului de Finanţe, Marcel Boloş, să prezinte şi în şedinţa Biroului Politic Naţional al PNL planul...

Mașină de aproape o jumătate de milion de dolari, la Registrul Auto Român

O mașină în valoare de aproape o jumătate de milion de dolari a fost adusă la Registrul Auto Român pentru efectuarea inspecției tehnice. Mașina...

Se scoate la licitație un tronson al unui drum de mare viteză

Un nou tronson din drumul expres Târgu Jiu - Filiași a fost scos la licitație de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere...
Ultima oră
Pe aceeași temă