15.4 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialSoselele mortii

Soselele mortii

»  Peste 150 de accidente se produc in fiecare zi la malul marii.

»  Neacordarea de prioritate si depasirile sunt principalele cauze ale incidentelor rutiere grave.

Statisticile politiei rutiere sunt ingrijoratoare. Anul acesta numarul accidentelor rutiere soldate cu urmari grave a crescut cu aproape 40% comparativ cu 2007. De la inceputul anului au fost inregistrate, conform raportului Politiei Romane, peste 4000 de persoane ranite grav. Pe drumurile judetului Constanta se produc in fiecare an mii de incidente rutiere usoare si grave soldate cu sute de victime. Practic, in perioadele de varf aferente sezonului estival, in fiecare zi la malul marii se inregistreaza 150 de incidente usoare si pana la zece accidente mortale. Drumurile nationale ce leaga tara de statiunile de pe litoralul romanesc sunt in topul celor mai insangerate sosele.

Teribilism si nevoia de adrenalina
Majoritatea accidentelor sunt produse de soferi cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani. Lipsa de experienta, viteza, puterea mare a masinilor si teribilismul formeaza in cazul unor tineri un "amestec" mortal, mai ales in traficul infernal din fiecare vara. Din punctul de vedere al urmarilor grave, depasirile fortate si neacordarea de prioritate sunt cele mai riscante manevre executate de tineri pe sosea. In mod paradoxal, desi in fiecare zi politistii constanteni descopera cel putin trei soferi care se urca beti la volan, statisticile indica faptul ca, din totalul accidentelor rutiere, doar 1% s-au produs pe fondul consumului de alcool.

Topul "negru"
29 septembrie – Ora 17.00, Drumul National 2A, in apropierea bazei americane de la Mihail Kogalniceanu. Un Land Rover la volanul caruia se afla un militar american a accidentat grav trei persoane care aflate intr-un Peugeot care se indrepta dinspre Constanta spre Mihail Kogalniceanu. Accidentul s-a produs  din vina militarului american care a iesit din statia de alimentare cu combustibil, a taiat linia continua si nu a acordat prioritate autoturismului condus regulamentar. In clipa cand Land Rover-ul a virat la stanga, a izbit violent Peugeotul.

23 august – Accident rutier soldat cu sase victime pe DN 2A. soferul unei Dacii a efectuat o depasire neregulamentara si s-a tamponat frontal un autoturism Opel care circula regulamentar. In urma coliziunii au decedat pe loc conducatorii celor doua autoturisme si pasagerul din fata al Opel-ului. De asemenea cei trei ocupanti ai locurilor din spate ale masinii straine au fost grav raniti.

11 august – Pe sectorul de drum national dintre Valul lui Traian si Murfatlar s-a produs cel mai tragic eveniment din ultimii cinci ani. In urma unui impact frontal dintre doua masini, cinci persoane au decedat iar alte patru au fost grav ranite. soferul unui Volkswagen a incercat sa depaseasca coloana de masini si s-a tamponat frontal cu un Opel. soferii celor doua autoturisme, pasagerii din fata si o perosana aflata pe bancheta din spate a Volkswagenului au murit pe loc. Echipajele de la descarcerare s-au chinuit zeci de minute sa scoata cele patru persoane ranite dintre fiarele contorsionate iar circulatia a fost deviata pe rutele ocolitoare. Conducatorul auto vinovat a taiat linia continua si depasise cu mult limita de viteza maxima admisa.

30 iulie – Un tragic accident s-a petrecut la intrarea in localitatea Ovidiu, pe DN 2A. soferul unei masini de teren marca Audi a vrut sa intoarca brusc autoturismul, dar a fost lovit din spate de o alta masina ce circula cu viteza. Masina de teren a fost proiectata pe contrasns, unde s-a tamponat cu un microbuz plin-ochi cu pasageri. Cei 38 de pasageri, cu mult peste limita admisa a microbuzului,  au trait clipe de groaza. Cel mai grav raniti au fost oamenii prinsi intre sau sub scaunele masinii. Calatorii au fost nevoiti sa iasa, pe rand, prin parbrizul autocarului care se rasturnase. circulatia a fost blocata pentru aproape trei ore.

25 iunie – Drumul national 2A, ce leaga Constanta de Harsova. Un camion s-a rasturnat pe sosea in urma coliziunii cu un autobuz. Cei 50 de navetisti aflati la bordul autocarului au intrat in stare de soc in momentul in care autobuzul a fost lovit de autoutilitara Mercedes. Ambele masini se deplasau spre Constanta, una in spatele celeilalte. La intrarea in Ovidiu, din cauza neatentiei, soferul autoutilitarei nu a observat ca autobuzul din fata sa a oprit. In incercarea de a evita coliziunea, soferul camionului a efectuat o manevra brusca spre axul soselei. Autoutilitara a intrat in balans, a lovit partea din spate a autobuzului, apoi s-a rasturnat pe mijlocul drumului. In urma impactului au fost ranite mai multe persoane, iar circulatia  fost  restrictionata timp de doua ore.

» Separatoarele de sens, unica solutie
Politistii considera ca cea mai buna solutie este montarea pe mijlocul soselelor a asa-numitelor separatoare fizice de sens. Este vorba despre acele balustrade solide ce nu mai permit efectuarea manevrelor de intoarcere pe linia continua. "Inca din 2006 am inaintat cereri catre Administratia Drumurilor pentru montarea separatoarelor pe rutele Constanta-2 Mai, Constanta-Ovidiu-Mihail Kogalniceanu si Constanta- Murfatlar. In urma acestor masuri estimez ca numarul accidentelor soldate cu urmari grave va scadea cu peste 60%", a precizat subcomisar Marius Ghita, purtatorul de cuvant al Biroului Politiei Rutiere Constanta. Analiza accidentelor a demonstrat ca cele mai multe victime au fost inregistrate in urma accidentelor in care au fost implicate masini care circulau din sesuri opuse.

» Codasii Europei
Statul roman participa la  programul lansat de Comisia Europeana ce are ca scop reducerea cu 50% in intervalul 2001-2010 a numarului persoanelor decedate in accidentele de circulatie. Evaluarea graficului de indeplinire  a acestui obiectiv demonstreaza ca, in ciuda eforturilor autoritatilor din statele cu probleme, printre care se numara si Romania, la sfarsitul anului 2007 s-a reusit diminuarea cu doar 17% a accidentelor rutiere grave.

Cele mai citite

Institutul Regional de Oncologie din Iași are cabinet de vaccinare anti HPV

A fost deschis primul cabinet de vaccinare anti-HPV din zona Moldovei, situat la Centrul de Screening și Diagnostic în Boli Oncologice al Institutului Regional...

Milionarul care merge cu autobuzul și metroul în București. „E mult mai ieftin”

Valeriu Iftime, patronul echipei FC Botoșani, a vorbit recent despre alegerile sale de transport în București. https://www.youtube.com/watch?v=84HAy8MRl3s Patronul de la FC Botoșani merge cu metroul când...

Medic stomatolog condamnat la zece ani de închisoare pentru lipsire de libertate și agresiune sexuală asupra influenceriței Lolrelai

Un cutremur a zguduit lumea medicinei dentare după ce medicul Costin Iulian Berechet a fost condamnat la zece ani de închisoare cu executare. Berechet,...
Ultima oră
Pe aceeași temă