15.6 C
București
luni, 30 septembrie 2024
AcasăSpecialSoluţie la accidentele rutiere: Airbag-urile exterioare laterale. Cine le introduce?

Soluţie la accidentele rutiere: Airbag-urile exterioare laterale. Cine le introduce?

TRW Automotive, unul dintre liderii furnizorilor de servicii pentru sisteme de siguranţă ale maşinilor, lucrează la un proiect care ar putea schimba radical percepţia asupra airbag-urilor. Iniţial proiectate pe un model Seat, airbagurile exteriare laterale ar putea fi introduse pe modelele de serie de producătorii premium germani, până în 2020, conform Auto Express.

Sistemul este construit astfel încât în cazul unui impact lateral o pernă de aer să iasă automat din pragurile laterale ale maşinii. Airbag-ul ar urma să se activeze în circa 20-30 milisecunde şi să acopere partea inferioară a ambelor portiere. Sistemul ar urma să reducă rănirea pasagerilor în urma unui eventual impact lateral.

„Impactul lateral are încă una din cele mai mari rate în rândul accidentelor rutiere, acesta totalizând 37-40% dintre accidente”, a declarat Norbert Kagerer, vicepreşedinte TRW. Oficialul mai spune că perna de aer a fost construită pe o structură mai rigidă şi ar trebui să suporte, în funcţie de sistemele folosite de fiecare producător auto în parte, o presiune mai mare.

Citeşte şi TRW dechide o fabrică de airbaguri la Roman: 400 angajaţi în primă fază

Provocări pentru aribag-ul exterior lateral

Noul tip de airbag urmează să fie introdus pe maşinile premium germane, potrivit companiei, însă TRW trebuie mai întâi să răspundă la câteva provocări. Inginerii încearcă încă să găsească momentul optim în care airbag-ul ar trebui să se activeze, pentru a nu fi nici prea devreme, dar nici prea târziu.

Pentru a determina momentul potrivit pentru activarea airbag-ului sistemul ar urma să se bazeze inclusiv pe tehnologia radar şi monitorizarea video exterioară. 

Perna de aer propusă de cei de la TRW are un volum de 200 litri şi ar urma să aibă dimensiuni de 15-20 cm, adâncime, 70 cm înălţime, până aproape de mânerele uşilor şi 200 cm lungime, astfel încât să acopere lungimea ambelor uşi.

Proiectul a fost dezvoltat iniţial pe un model Seat, având în vedere că el a demarat în Spania, în urmă cu trei ani.

Citeşte şi Germania îşi apără industria auto: UE amână din nou votul asupra reducerii emisiilor CO2

Ideea de airbag exterior nu este tocmai una nouă. Volvo a făcut din nou ceea ce ştie cel mai bine, să vină cu o inovaţie la nivelul sistemelor de protecţie în caz de impact. Anul trecut era lansat modelul Volvo V40, prima maşină din lume dotată cu un airbag pentru impactul frontal cu pietonii. În cazul unui astfel de impact, la viteze de până la 50 km/h, capota maşinii se deschide uşor iar la partea superioară a părţii frontale, inclusiv peste parbriz este activată o pernă de aer, care să protejeze capul pietonului.

Airbag-urile exterioare ar putea căpăta o amploare tot mai mare în sistemele de protecţie a pasagerilor sau pietonilor în anii următori. 

Cele mai citite

Norvegia vrea să construiască un gard la granița cu Rusia

Norvegia ia în considerare construirea unui gard la granița cu Rusia, potrivit ministrului justiției din țară, Emilie Enger Mehl. Într-un interviu acordat NRK, ministrul...

Pod energetic peste Marea Neagră: Serbia, la un pas de a se conecta la cablul submarin strategic

Serbia interesată de megaproiectul care va lega rețele naționale de energie din Europa cu cele din Caucazul de Sud Proiectul construirii unui cablu energetic submarin...

Aproximativ 28.000 de locuințe nu sunt alimentate cu energie electrică

Aproape 28.000 de locuințe nu erau alimentate cu energie electrică luni dimineaţa, în urma incidentelor apărute în timpul nopţii pe reţelele de medie şi...
Ultima oră
Pe aceeași temă