19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialSkoda şi Peugeot vor să cucerească piaţa maşinilor de oraş

Skoda şi Peugeot vor să cucerească piaţa maşinilor de oraş

Peugeot 208

 

Strămoşul primei maşini care a inventat noţiunea de hatchback se numeşte 208 şi ascunde în spatele caroseriei cu design inovativ toate ambiţiile şi progresele făcute de Peugeot.

Motor / Transmisie

Şi în cazul lui 208 rezultatele sunt remarcabile. Cei 115 cai putere, resimţiţi la 3.600 de rotaţii, dar mai ales cei 285 de Nm, disponibili devreme, de la 1.750 de rotaţii, fac din 208 o brichetă cu aprindere rapidă. O maşină fâşneaţă pe care îţi va face plăcere să o conduci.

Resursele sunt îndestulătoare chiar şi pentru cei cu un stil de condus sportiv, mai ales că 208 cântăreşte doar 1090 de kilograme, extrem de puţin. Mai exact, cu 110 kilograme în minus comparativ cu vechiul 207, pensionat deja. Premizele sunt bune pe hârtie şi excelente în realitate.

Dieselul, extrem de bine izolat la turaţii mici, dar ceva mai guraliv la peste 3000 rpm, este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, care se mişcă bine, etajează corect şi are o cursă destul de precisă. Ultimele două rapoarte sunt ceva mai lungi pentru a favoriza consumul.

Consum

Motorul e-HDi poate primi uşor o medalie. 208 promite 4.6 litri în mediul urban şi 3.4 litri în cel extraurban.

Performanţe

Nu o fi el leul cel mai rapid animal de pradă, însă, în cazul nostru, raportat la concurenţă, are toate şansele să primească această distincţie. Cele 9.7 secunde scurse până la 100 de km/h nu dau pe nimeni pe spate, însă fac din 208 o maşină fâşneaţă, care poate să îţi smulgă uneori câte un zâmbet. Doar Opel Corsa este ceva mai rapid, cu cele 9.5 secunde ale sale până la 100 km/h. Germanul are însă cu 15 cai putere în plus.

Viteza maximă se opreşte la 190 de km/h în cazul lui 208.

Preţ de achiziţie

Peugeot 208 are un preţ de pornire de 10.933 de euro în România, valabil pentru versiunea 1.0 VTi de 68 de cai putere. Comparativ cu ceilalţi rivali din segment, francezul este mai scump cu doar câteva sute de euro decât Opel Corsa şi Chevrolet Aveo. Fabia este însă cea mai ieftină opţiune, asta dacă nu luăm în seamă şi Dacia Sandero.

În cazul versiunii 1.6 e-HDi de 115 cai putere, lucrurile stau puţin altfel. Dacă alegem versiunea de echipare superioară, Allure, ajungem la un preţ de listă de 17.815 euro, destul de piperat, la care se mai pot adăuga multe opţionale, cum ar fi sistemul de navigaţie, acoperişul panoramic şi tapiţeria mixtă, piele cu alcantara.

Raportându-ne la concurenţă, 208 rămâne la fel de piperat. Doar Fabia se apropie de valoarea francezului, în versiunea diesel de 105 cai putere şi echiparea Elegance. Aveo, Fiesta şi Clio, ba chiar şi Polo sunt mai ieftine decât 208 în niveluri de echipare superioare. Ce-i drept, au şi motoare cu mai puţini cai putere.

Citigo de la Skoda

Skoda a lansat în România noul model Citigo, primul al companiei în clasa automobilelor de mici dimensiuni, la preţuri de la 7.955 euro, cu TVA, şi estimează că va vinde în acest an pe piaţa locală 100 de unităţi Citigo.

Citigo este disponibil în doua variante de motorizare, pe benzină, cu trei cilindri, de 1,0 litri şi 60 CP, respectiv 75 CP. Modelul poate fi comandat în două versiuni de caroserie, cu trei, respectiv cinci uşi.

Producătorii Skoda par să pună din ce în ce mai mult accent pe siguranţă. Pe lângă airbag-urile frontale pentru şofer şi pasager, echiparea standard a noului model Citigo cuprinde şi airbag-urile speciale pentru cap & torace pentru protecţia în caz de coliziune laterală a ocupanţilor locurilor faţă, conform Skoda.ro.

În plus, modelul vine cu un nou sistem de frânare. Funcţia de frânare de urgenţă în oraş este activă până la viteza de 30 km/h şi monitorizează spaţiul din faţa maşinii. În cazul în care atenţia şoferului este distrasă de la condus şi nu reacţionează la obstacolul reprezentat de o maşină aflată în faţa sa, sistemul City Safe Drive contribuie la diminuarea intensităţii impactului sau, în cazul ideal, împiedică pe de-a-ntregul producerea unei coliziuni, se arată pe site-ul skoda.ro.

Noul model al constructorului ceh are o lungime de 3,5 metri, o lăţime de 1,6 metri şi o înălţime de 1,48 metri, fiind unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul din care face parte. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri, conform Mediafax.

Preţul de 7.955 euro este valabil pentru maşina echipată cu motorul de 60 CP, cutie manuală şi caroserie cu trei uşi. În funcţie de dotări şi transmisie, preţurile variază până la 11.055 de euro (pentru motorizare 75 CP, cutie automată, caroserie în cinci uşi).

Maşina a fost lansată la finele anului trecut pe piaţa din Cehia. 

Renault pregăteşte o maşină sport: Alpine A110-50 Concept

Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieţei o gamă de autoturisme sport. Motorauthority.com a publicat mai multe imagini cu Renault Alpine A110-50 Concept.

Potrivit planului prezentat de Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez, Renault va deţine patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcţionalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine – brandul sport al grupului, şi probabil „Initiale Paris” pe nişa de lux, potrivit realitatea.net

În prezent, Renault nu deţine mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preţ de bază de 35.100 euro. Spre comparaţie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneşte de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen, potrivit Bloomberg.  

Dacia se vinde bine în Franţa

Un număr de 9.710 de autoturisme noi marca Dacia au fost înmatriculate în Franţa în luna iunie 2012, în creştere cu 43,7% comparativ cu 6.757 unităţi înmatriculate în perioada similară din 2011, a anunţat Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA), potrivit realitatea.net.

În primele şase luni din 2012, înmatriculările de autoturisme Dacia pe piaţa franceză au înregistrat o scădere de 13,7%, până la 41.183 unităţi, faţă de 47.734 vehicule în perioada ianuarie-iunie 2011.

În iunie, piaţa auto franceză a înregistrat o scădere de 5,6% a vânzărilor de maşini noi, până la 208.225 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2011. În rândul producătorilor auto francezi, vânzările grupului Renault au crescut cu 9,5%, până la 50.018 unităţi. În schimb, s-a înregistrat o scădere de 9,5%, la 63.551 unităţi, în cazul înmatriculărilor de autoturisme PSA Peugeot Citroën, cel mai mare producător auto francez.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Recent, la Salonul Auto de la Geneva, Renault a prezentat cel mai nou model al gamei, Dacia Lodgy. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă