18 C
Bucureศ™ti
joi, 5 septembrie 2024
AcasฤƒSpecialSkoda ลŸi Peugeot vor sฤƒ cucereascฤƒ piaลฃa maลŸinilor de oraลŸ

Skoda ลŸi Peugeot vor sฤƒ cucereascฤƒ piaลฃa maลŸinilor de oraลŸ

Peugeot 208

 

StrฤƒmoลŸul primei maลŸini care a inventat noลฃiunea de hatchback se numeลŸte 208 ลŸi ascunde în spatele caroseriei cu design inovativ toate ambiลฃiile ลŸi progresele fฤƒcute de Peugeot.

Motor / Transmisie

ลži în cazul lui 208 rezultatele sunt remarcabile. Cei 115 cai putere, resimลฃiลฃi la 3.600 de rotaลฃii, dar mai ales cei 285 de Nm, disponibili devreme, de la 1.750 de rotaลฃii, fac din 208 o brichetฤƒ cu aprindere rapidฤƒ. O maลŸinฤƒ fâลŸneaลฃฤƒ pe care îลฃi va face plฤƒcere sฤƒ o conduci.

Resursele sunt îndestulฤƒtoare chiar ลŸi pentru cei cu un stil de condus sportiv, mai ales cฤƒ 208 cântฤƒreลŸte doar 1090 de kilograme, extrem de puลฃin. Mai exact, cu 110 kilograme în minus comparativ cu vechiul 207, pensionat deja. Premizele sunt bune pe hârtie ลŸi excelente în realitate.

Dieselul, extrem de bine izolat la turaลฃii mici, dar ceva mai guraliv la peste 3000 rpm, este asistat de o cutie manualฤƒ cu ลŸase rapoarte, care se miลŸcฤƒ bine, etajeazฤƒ corect ลŸi are o cursฤƒ destul de precisฤƒ. Ultimele douฤƒ rapoarte sunt ceva mai lungi pentru a favoriza consumul.

Consum

Motorul e-HDi poate primi uลŸor o medalie. 208 promite 4.6 litri în mediul urban ลŸi 3.4 litri în cel extraurban.

Performanลฃe

Nu o fi el leul cel mai rapid animal de pradฤƒ, însฤƒ, în cazul nostru, raportat la concurenลฃฤƒ, are toate ลŸansele sฤƒ primeascฤƒ aceastฤƒ distincลฃie. Cele 9.7 secunde scurse pânฤƒ la 100 de km/h nu dau pe nimeni pe spate, însฤƒ fac din 208 o maลŸinฤƒ fâลŸneaลฃฤƒ, care poate sฤƒ îลฃi smulgฤƒ uneori câte un zâmbet. Doar Opel Corsa este ceva mai rapid, cu cele 9.5 secunde ale sale pânฤƒ la 100 km/h. Germanul are însฤƒ cu 15 cai putere în plus.

Viteza maximฤƒ se opreลŸte la 190 de km/h în cazul lui 208.

Preลฃ de achiziลฃie

Peugeot 208 are un preลฃ de pornire de 10.933 de euro în România, valabil pentru versiunea 1.0 VTi de 68 de cai putere. Comparativ cu ceilalลฃi rivali din segment, francezul este mai scump cu doar câteva sute de euro decât Opel Corsa ลŸi Chevrolet Aveo. Fabia este însฤƒ cea mai ieftinฤƒ opลฃiune, asta dacฤƒ nu luฤƒm în seamฤƒ ลŸi Dacia Sandero.

În cazul versiunii 1.6 e-HDi de 115 cai putere, lucrurile stau puลฃin altfel. Dacฤƒ alegem versiunea de echipare superioarฤƒ, Allure, ajungem la un preลฃ de listฤƒ de 17.815 euro, destul de piperat, la care se mai pot adฤƒuga multe opลฃionale, cum ar fi sistemul de navigaลฃie, acoperiลŸul panoramic ลŸi tapiลฃeria mixtฤƒ, piele cu alcantara.

Raportându-ne la concurenลฃฤƒ, 208 rฤƒmâne la fel de piperat. Doar Fabia se apropie de valoarea francezului, în versiunea diesel de 105 cai putere ลŸi echiparea Elegance. Aveo, Fiesta ลŸi Clio, ba chiar ลŸi Polo sunt mai ieftine decât 208 în niveluri de echipare superioare. Ce-i drept, au ลŸi motoare cu mai puลฃini cai putere.

Citigo de la Skoda

Skoda a lansat în România noul model Citigo, primul al companiei în clasa automobilelor de mici dimensiuni, la preลฃuri de la 7.955 euro, cu TVA, ลŸi estimeazฤƒ cฤƒ va vinde în acest an pe piaลฃa localฤƒ 100 de unitฤƒลฃi Citigo.

Citigo este disponibil în doua variante de motorizare, pe benzinฤƒ, cu trei cilindri, de 1,0 litri ลŸi 60 CP, respectiv 75 CP. Modelul poate fi comandat în douฤƒ versiuni de caroserie, cu trei, respectiv cinci uลŸi.

Producฤƒtorii Skoda par sฤƒ punฤƒ din ce în ce mai mult accent pe siguranลฃฤƒ. Pe lângฤƒ airbag-urile frontale pentru ลŸofer ลŸi pasager, echiparea standard a noului model Citigo cuprinde ลŸi airbag-urile speciale pentru cap & torace pentru protecลฃia în caz de coliziune lateralฤƒ a ocupanลฃilor locurilor faลฃฤƒ, conform Skoda.ro.

În plus, modelul vine cu un nou sistem de frânare. Funcลฃia de frânare de urgenลฃฤƒ în oraลŸ este activฤƒ pânฤƒ la viteza de 30 km/h ลŸi monitorizeazฤƒ spaลฃiul din faลฃa maลŸinii. În cazul în care atenลฃia ลŸoferului este distrasฤƒ de la condus ลŸi nu reacลฃioneazฤƒ la obstacolul reprezentat de o maลŸinฤƒ aflatฤƒ în faลฃa sa, sistemul City Safe Drive contribuie la diminuarea intensitฤƒลฃii impactului sau, în cazul ideal, împiedicฤƒ pe de-a-ntregul producerea unei coliziuni, se aratฤƒ pe site-ul skoda.ro.

Noul model al constructorului ceh are o lungime de 3,5 metri, o lฤƒลฃime de 1,6 metri ลŸi o înฤƒlลฃime de 1,48 metri, fiind unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul din care face parte. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri, conform Mediafax.

Preลฃul de 7.955 euro este valabil pentru maลŸina echipatฤƒ cu motorul de 60 CP, cutie manualฤƒ ลŸi caroserie cu trei uลŸi. În funcลฃie de dotฤƒri ลŸi transmisie, preลฃurile variazฤƒ pânฤƒ la 11.055 de euro (pentru motorizare 75 CP, cutie automatฤƒ, caroserie în cinci uลŸi).

MaลŸina a fost lansatฤƒ la finele anului trecut pe piaลฃa din Cehia. 

Renault pregฤƒteลŸte o maลŸinฤƒ sport: Alpine A110-50 Concept

Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieลฃei o gamฤƒ de autoturisme sport. Motorauthority.com a publicat mai multe imagini cu Renault Alpine A110-50 Concept.

Potrivit planului prezentat de Carlos Tavares, directorul operaลฃional executiv al grupului francez, Renault va deลฃine patru mฤƒrci: Dacia, cu automobile focusate pe funcลฃionalitate, Renault, marcฤƒ de volum care oferฤƒ mai multe opลฃiuni decât maลŸinile low cost, Alpine – brandul sport al grupului, ลŸi probabil „Initiale Paris” pe niลŸa de lux, potrivit realitatea.net

În prezent, Renault nu deลฃine mฤƒrci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preลฃ de bazฤƒ de 35.100 euro. Spre comparaลฃie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneลŸte de la 78.780 euro. Audi se aflฤƒ în portofoliul grupului german Volkswagen, potrivit Bloomberg.  

Dacia se vinde bine în Franลฃa

Un numฤƒr de 9.710 de autoturisme noi marca Dacia au fost înmatriculate în Franลฃa în luna iunie 2012, în creลŸtere cu 43,7% comparativ cu 6.757 unitฤƒลฃi înmatriculate în perioada similarฤƒ din 2011, a anunลฃat Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA), potrivit realitatea.net.

În primele ลŸase luni din 2012, înmatriculฤƒrile de autoturisme Dacia pe piaลฃa francezฤƒ au înregistrat o scฤƒdere de 13,7%, pânฤƒ la 41.183 unitฤƒลฃi, faลฃฤƒ de 47.734 vehicule în perioada ianuarie-iunie 2011.

În iunie, piaลฃa auto francezฤƒ a înregistrat o scฤƒdere de 5,6% a vânzฤƒrilor de maลŸini noi, pânฤƒ la 208.225 unitฤƒลฃi, comparativ cu perioada similarฤƒ din 2011. În rândul producฤƒtorilor auto francezi, vânzฤƒrile grupului Renault au crescut cu 9,5%, pânฤƒ la 50.018 unitฤƒลฃi. În schimb, s-a înregistrat o scฤƒdere de 9,5%, la 63.551 unitฤƒลฃi, în cazul înmatriculฤƒrilor de autoturisme PSA Peugeot Citroën, cel mai mare producฤƒtor auto francez.

Compania Dacia a fost preluatฤƒ de Renault în anul 1999. Relansatฤƒ în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucฤƒtor de notorietate pe piaลฃa auto europeanฤƒ. Recent, la Salonul Auto de la Geneva, Renault a prezentat cel mai nou model al gamei, Dacia Lodgy. 

Cele mai citite

Ciucฤƒ e dezamฤƒgit de interacศ›iunea cu Elena Lasconi: Nu cred cฤƒ se mai poate รฎntรขmpla ceva

PreลŸedintele PNL, Nicolae Ciucฤƒ, afirmฤƒ cฤƒ a lฤƒsat cale deschisฤƒ dialogului cu liderul USR, Elena Lasconi, dar nu crede cฤƒ se mai poate รฎntรขmpla...

Netanyahu acuzฤƒ Hamas de eศ™ecul negocierilor de pace: a „respins” รฎn bloc „tot”

Premierul israelian a acuzat miercuri Hamas cฤƒ a "respins" รฎn bloc "tot" ceea ce a fost propus รฎn timpul negocierilor purtate sub egida unei...

Ciucฤƒ e dezamฤƒgit de interacศ›iunea cu Elena Lasconi: Nu cred cฤƒ se mai poate รฎntรขmpla ceva

PreลŸedintele PNL, Nicolae Ciucฤƒ, afirmฤƒ cฤƒ a lฤƒsat cale deschisฤƒ dialogului cu liderul USR, Elena Lasconi, dar nu crede cฤƒ se mai poate รฎntรขmpla...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ