3 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăSpecial"Sicriele plutitoare", eliminate din Marea Neagra

„Sicriele plutitoare”, eliminate din Marea Neagra

Luni, 19 februarie 2007, la Autoritatea Navala Romana va incepe auditul privind activitatea de Port State Control, in conformitate cu prevederile si reglementarile Memorandumului de la Paris. Cel mai probabil in luna mai, datorita eforturilor expertilor din ANR, Romania va fi membra a acestui acord, prin care se stipuleaza ca navele care intra sub jurisdictia autoritatii romanesti trebuie sa indeplineasca standarde precise. In prezent, pe lista neagra a ANR sunt 17 nave care nu mai au dreptul sa intre in porturile romanesti, indiferent de numele sau pavilionul pe care il vor avea.
"Echipa de audit care va sosi la Constanta va urmari modul de selectare a navelor in vederea inspectiilor PSC si modul de desfasurare practic al acestor inspectii la bordul navelor. Aceasta vizita reprezinta un audit final care se inscrie intr-un program pe care Memorandumul de la Paris l-a performat in decursul anului 2006", a declarat serban Berescu, directorul Departamentului Operatiuni Navale din cadrul Autoritatii Navale Romane. Acesta a precizat ca, in functie de modul cum Autoritatea Navala Romana va demonstra capacitatea de a face inspectii Port State Control la navele cu pavilion strain care sosesc in Portul Constanta, in vederea eliminarii celor sub standard din operare, autoritatea maritima va primi statutul de stat membru cu puteri depline la Memorandumul de la Paris. Trebuie mentionat ca eliminarea din operare a navelor cu deficiente este un concept care vizeaza siguranta maritima in general.
"Odata cu intrarea Romaniei in randul statelor membre ale acestui memorandum, Autoritatea Navala Romana va trebui sa demonstreze ca este intr-adevar varful de lance impotriva navelor sub standard care opereaza in regiunea Marii Negre din jurisdictia noastra", a precizat serban Berescu.
Vizita expertilor de la Paris Memorandum se va incheia in data de 23 februarie. Decizia finala asupra acceptarii Romaniei va fi luata, pe baza rezultatelor acestui audit, in urmatoarea sedinta a Paris Memorandum, care va avea loc in luna mai.

Ministerul Transporturilor recunoaste meritele ANR

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, pentru a deveni membru cu drepturi depline al Paris Memorandum, un stat trebuie sa aiba o administratie maritima bine organizata, certificata din punctul de vedere al calitatii dupa ultimele standarde, iar personalul sau trebuie sa dea dovada de o inalta calificare profesionala. Potrivit reprezentantilor ministeriali, Romania a inceput demersurile pentru aderarea la acest acord administrativ in mai 2005, cand i-a fost acceptata cererea de a deveni membru observator.
In luna iunie 2005 a avut loc o reuniune de evaluare a Autoritatii Navale Romane de catre expertii Secretariatului Paris Memorandum, in cadrul careia s-a stabilit ca Romania, prin Autoritatea Navala Romana, poate contribui decisiv la evaluarea navelor sub standard din zona Marii Negre. Un rol decisiv in luarea acestei decizii l-a avut si faptul ca rata de detentie a navelor sub pavilion roman in porturile statelor membre ale Paris Memorandum a scazut de la 40% in anul 2003 la 4% in anul 2005.
Potrivit directorului ANR, Paul Branza, in anul 2006 nu s-au inregistrat 11 inspectii ale navelor romanesti, in statele membre ale acestui acord nefiind inregistrata nicio retinere.

Istoricul acordului

Paris Memorandum este un acord administrativ intre autoritatile maritime din Europa si Canada. El a fost incheiat pentru prima oara in anul 1978, avand ca principal scop verificarea conditiilor de viata si de munca la bordul navelor maritime. In anii urmatori si-a extins aria de aplicare in domeniile sigurantei navale si a prevenirii poluarii apelor de catre nave.
Noul acord de la Paris a intrat in vigoare la 1.07.1982. Parti la acest Memorandum sunt in momentul de fata 22 de tari, si anume: Belgia, Canada, Croatia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Federatia Rusa, Slovenia, Spania, Suedia, Statele Unite.
Principala activitate care se desfasoara in baza Paris Memorandum o constituie controlul navelor straine care opereaza in porturile nationale ale statelor semnatare. Controlul vizeaza respectarea de catre nave a reglementarilor nationale in cele trei domenii mentionate mai sus si are ca scop evitarea accidentelor care genereaza poluari si dezastre ecologice si asigurarea unor conditii minime de munca si viata a personalului de la bordul navelor. Prin aceste controale se urmareste interzicerea operarii in porturile statelor semnatare a navelor sub standard.

Cele mai citite

CEO-ul BMW critică vehement interzicerea motoarelor termice după 2035, considerând-o un risc major pentru industria auto

Oliver Zipse, directorul general al BMW Group, a lansat noi critici dure la adresa deciziei Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare...

Medicii au tras primele concluzii după moartea lui Silviu Prigoană: „Probabil din aceste motive!”

Silviu Prigoană, cunoscut om de afaceri și fondator al mai multor posturi de televiziune din România, a decedat marți, 12 noiembrie, într-un restaurant din...

CEO-ul BMW critică vehement interzicerea motoarelor termice după 2035, considerând-o un risc major pentru industria auto

Oliver Zipse, directorul general al BMW Group, a lansat noi critici dure la adresa deciziei Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare...
Ultima oră
Pe aceeași temă