Dezvoltarea Internetului de mare viteză, a tehnologiilor de tip web 2.0 şi a platformelor informatice ale băncilor, precum şi ieftinirea accesului la aceste servicii, concomitent cu creşterea gradului de securitate a operaţiunilor, a determinat mărirea semnificativă a pieţei serviciilor bancare electronice. Este vorba deopotrivă de servicii dezvoltate pe Internet şi de servicii de tip mobil. Una dintre cele mai dinamice dezvoltări a fost raportată de cea mai mare bancă cu capital românesc, Banca Transilvania.
Câţi români folosesc serviciile mobile ale BT
22.500 de clienţi folosesc acum serviciul de Mobile Banking al Băncii Transilvania, BT24, în creştere cu 50% în decurs de doar trei luni. Banca şi-a atins astfel obiectivul propus până la finalul acestui an. „Banca Transilvania ţine pasul cu creşterea interesului pentru Mobile Banking, în acest an lansând până acum două noi facilităţi ale acestui serviciu: posibilitatea plăţii facturilor de utilităţi, prin scanarea codului de bare direct de pe telefonul de tip smartphone, respectiv abonarea la Mobile Banking, direct din Internet Banking BT24”, afirmă, printr-un comunicat de presă, Laura Petrehuş, şefa serviciului PR al băncii cu sediul central al Cluj. Şi celelalte bănci prezente pe piaţa românească au confirmat o dinamică în creştere a acestui tip de servicii. „Este o relaţie directă între creşterea pieţei de smartphone-uri, ieftinirea accesului la Internet mobil şi creşterea număruli de utilizatori. Nu sunt deocamdată cifre oficiale, însă bănci precum Raiffeisen Bank au cunoscut o evoluţie peste aşteptări”, a spus Sorin Moldovan, analist financiar.