» Dupa cinci ani de la anuntarea proiectului, edilii nu au reusit sa termine decat aproape jumatate din lucrari.
» Pentru primele 100 de intersectii, ultimul termen de finalizare a fost stabilit in
ianuarie 2009.
» Municipalitatea a mai inclus in program inca 40 de intersectii si a suplimentat fondurile.
Semafoarele inteligente au fost puse in functiune in 60 de intersectii si au fost conectate la centrul de control in cadrul proiectului de management al traficului. Municipalitatea a initiat acest proiect inca din 2003, dar procedurile
s-au prelungit ani de zile, ajungand ca lucrarea sa se desfasoare pe parcursul mandatului a trei primari. Basescu a anuntat contractarea finantarii, Videanu a inaugurat centrul de control, iar Oprescu a ramas sa termine de semaforizat intersectiile.
Prima etapa, in 2009
In Bucuresti, doar 60 de intersectii au fost dotate cu semafoare inteligente care isi schimba culoarea in functie de gradul de aglomeratie pentru a permite fluidizarea traficului. Acestea au fost conectate la centrul de control de la Piata Sudului, de unde se poate interveni in timp real pentru dirijarea circulatiei. Semafoare inteligente au mai fost instalate in inca 30 de intersectii, dar acestea nu au fost legate la centrul de comanda. Proiectul ar fi trebuit sa fie terminat pana acum in toate cele 100 de intersectii stabilite initial, dupa cum au anuntat edilii in timpul mandatului fostului primar Videanu.
Dupa schimbarea conducerii primariei, termenul a fost decalat pentru luna ianuarie 2009 si nu se stie inca daca va putea fi respectat. Intre timp, autoritatile locale au decis sa mai includa in programul de management al traficului inca 40 de intersectii si au suplimentat finantarea de la 20 la 25 de milioane de euro.
Strazi prea inguste
Responsabilii de program au anuntat ca utilizarea semafoarelor inteligente a dus la imbunatatirea cu 20% a traficului rutier pe arterele din zona centrala: intre Piata Romana si Piata Unirii, pe Calea Victoriei si Bd. Carol I. Dar, cu toate ca pe aceste artere circula acum cu 20% mai multe masini, capacitatea strazilor principale si a celor adiacente este mult mai mica decat ar fi necesar. Beneficiile aduse de program vor fi analizate in primavara anului viitor si este posibila implementarea sistemului in toate intersectiile semaforizate.
Inca sapte instalatii
Din 10 noiembrie vor incepe sa functioneze semafoarele inteligente in alte sapte intersectii si treceri de pietoni: patru pe soseaua Kiseleff (in zona terminalului liniei de tramvai 41 si la intersectiile cu strazile Premio Nebiolo, Docentilor si Monetariei), Calea Victoriei/C.A. Rosetti; Bd. Mircea Voda/Sfanta Vineri si Bd. Dimitrie Cantemir/Drumea Radulescu.
Semafoarele inteligente vor fi conectate la Centrul de Comanda care se afla la Piata Sudului.