3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialSebastian Codreanu: „Pentru a înţelege ce fac, trebuie să existe o cultură...

Sebastian Codreanu: „Pentru a înţelege ce fac, trebuie să existe o cultură moto bine formată”

Este genul care preferă să facă, nicidecum să explice de ce sau cum face asta. La 15-16 ani a distrus o motocicletă rusească, a continuat să exerseze, iar cei poate ieşi din mână se vede în imaginea alăturată. Povestea lui Sebastian şi a lui Rising o puteţi urmări pe 1 octombrie, pe Discovery Channel, de la ora 22.00.

 

Cum ai început să te ocupi de motociclete?
M-am îmbolnăvit după ce am vizitat un constructor austriac de motociclete. Pe la 15-16 ani am distrus o motocicletă rusească, ea a fost primul meu contact cu mecanica, fierăria etc. Pe urmă, am învăţat muncind şi exersând.

O motocicletă o lucrezi singur?
Uneori simt că, dacă îi dau cuiva să facă munca mea, pierd toată distracţia. Bineînţeles că nu sunt singurul care lucrează la o motocicletă, de obicei apelez la cei mai buni în materie de vopsitorie/mecanica etc., şi eu mă ocup strict de partea de design şi execuţie a acesteia.

Când vorbim de recondiţionare, ce preferinţe au românii?
În România, stilul meu nu este prea bine înţeles de marea masă pentru că, pentru a înţelege ce fac, trebuie să existe o cultură moto bine formată. Preferinţele românilor, în general, sunt variantele de lucrări mai puţin complexe, care nu sunt nici aşa de costisitoare.

Povesteşte-ne puţin de ultima ta creaţie, Rising.
„Rising” a fost premiată la cea mai mare expoziţie din Europa, organizată în Italia, la Padova, cu Locul 3, aceasta fiind şi prima mea participare la o expoziţie de o asemenea amploare.

După care aţi plecat spre „Daytona Rat’s Hole”, din SUA…
Din păcate, eu nu pot să vă spun prea multe despre acea expoziţie. Nu am putut ajunge acolo din cauza sistemului prost de birocraţie şi a taxelor exagerate practicate de statul român pentru obţinerea actelor de călătorie a motocicletei. Aşa că „Rising” a fost expediată din altă ţară, cu o altă persoană, cu taxe incomparabil mai mici şi acte mai puţine.

Îţi place să recondiţionezi motociclete din anii ’30-’40.
Da, o motocicletă din acei ani are o anumită istorie, un anumit şarm. Pe atunci nu se concepeau lucruri pentru a fi consumate, ci pentru a le avea o viaţă întreagă.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă