Mercedes-Benz România va avea un nou şef începând cu luna iunie. Boris Billich va prelua conducerea operaţiunilor Mercedes în România de la Michael Grewe, actual CEO şi preşedinte.
Mercedes anunţă că schimbarea vine în condiţiile în care Michael Grewe îşi va continua cariera în interiorul companiei ca CEO al Mercedes Tailanda, piaţa asiatică devenind în ultimii ani cea mai importantă zonă de dezvoltare a operaţiunilor pentru producătorii auto. Schimbarea vine la aproape 7 ani de zile după ce Grewe a preluat conducerea Mercedes-Benz în România.
Boris Billich va avea de dus o luptă cel puţin la fel de strânsă pe piaţa auto din România ca a predecesorului său, mai ales în condiţiile în care cei trei mari lideri mondiali ai segmentului premium, Mercedes, BMW şi Audi au anunţat măsuri precum adăugarea de noi modele, reînoirea actualelor flote sau luarea cu asalt a unor noi segmente. Lupta va fi una fără precedent, iar experienţa şefilor filialelor locale, cum ar fi Mercedes-Benz România, vor juca un rol cheie.
Boris Billich are o experienţă formată în mare parte pe segmentul de vehicule comerciale al Mercedes. El a mai ocupat în anii anteriori funcţii de conducere în România, în 1994 devenind market manager pe segmentul de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare în Europa Centrală şi de Est. Billich a mai acumulat experienţă în cadrul filialelor Mercedes-Benz din ţări ca Emiratele Arabe Unite, Republica Cehă şi Rusia. În prezent este CEO Mercedes-Benz Truck Vostok, un joint-venture între producătorul german şi producătorul rus KAMAZ. În cadrul acestui parteneriat Mercedes produce camioane pentru pieţe emergente din Europa de Est sau Asia.
Michael Grewe spune că se va despărţi cu greu de România. “După şase ani şi jumătate în care am trăit în România, cu o mulţime de experienţe pozitive, acesta va fi cu siguranţă un rămas bun dificil pentru mine. Dar, în acelaşi timp, aştept cu nerăbdare schimbările şi provocările viitoare alături de concernul Daimler AG”.
Mercedes-Benz este după primele două luni ale acestui an pe locul al doilea după numărul de vânzări pe segmentul premium al pieţei auto din România. Totuşi Mercedes are o creştere de circa 8% faţă de primele două luni ale lui 2012, în timp ce BMW a înregistrat o scădere de 17%, conform statisticilor D.R.P.C.I.V.