BISTRITA. Primaria municipiului Bistrita, Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica si Inspectoratul Judetean de Politie vor investi circa 6 miliarde lei vechi intr-un proiect de rezonanta europeana „Security Marketing – impreuna pentru siguranta noastra”. Si asta, in conditiile in care, cel putin din primele date, proiectul se dovedeste a fi inutil.
Dintr-un sondaj de opinie realizat de sociologul Mihaela Petruse, de la IPJ, in vederea implementarii proiectului, din 100 de respondenti, 78 considera Bistrita un „oras linistit”, 40 il considera un „oras sigur”, iar 46 sunt convinsi ca traiesc intr-un „oras curat”. Conform documentului citat, 88 la suta dintre respondenti au considerat zonele in care locuiesc foarte sigure, 12 la suta le percep ca fiind nesigure si foarte nesigure, din ultima categorie facand parte doar 1 la suta dintre respondenti.
Intrebati ce aspecte ar face zona in care locuiesc mai sigura, 70 la suta dintre respondenti apreciaza ca prezenta mai multor patrule de politie pe strazi ar creste siguranta zonei. O alta categorie, respectiv 67 la suta, crede ca o mai buna iluminare a strazilor ar contribui la rezolvarea problemei.
Proiectul lansat, la Bistrita, este aplicat deja in 5 tari europene si foloseste o metoda care are ca scop imbunatatirea sigurantei in cadrul unei comunitati. Cei mai multi bani se vor duce pe salariile a 110 agenti si ofiteri de politie implicati in aplicarea programului.