358 de elevi suceveni au încheiat socotelile cu studiul în anul şcolar 2010- 2011, cei mai mulţi dintre aceştia provenind din ciclul gimnazial. Principalul factor care duce la abandonul şcolar este reprezentat de lipsa mijloacelor financiare, informează Obiectiv de Suceava.
Privaţi de mijloace financiare pentru a-şi satisface nevoile zilnice, numeroşi părinţi suceveni nu mai au ca prioritate şcolarizarea odraslelor lor, care treptat, părăsesc sistemul de educaţie. În anul şcolar 2010- 2011, 358 de elevi suceveni au renunţat să mai frecventeze cursurile, rata abandonului şcolar fiind de 0,28%. 177 de elevi ai ciclului gimnazial au încheiat socotelile cu învăţătura iar alţi 93 de liceeni suceveni şi-au agăţat ghiozdanele în cui pentru totdeauna. Alţi 79 de elevi care au abandonat şcoala provin din ciclul gimnazial iar cei mai puţini – 19 – provin din învăţăm-ntul profesional.
Factorii principali care duc la creşterea abandonului şcolar sunt, de regulă, dificultăţile materiale, modelul educaţional defectuos oferit de părinţi sau de către fraţi, dezorganizarea familiei şi mai nou plecarea părinţilor la muncă peste hotare. Sunt însă şi elevi care nu mai frecventează una din şcolile din judeţ, însă sunt elevi în alte ţări. Pe parcursul verii, pe adresa IŞJ au sosit zeci de cereri prin care elevii au solicitau transferul către o unitate şcolară din străinătate, acolo unde părinţii îşi au locurile de muncă, principalele ţări unde copiii îşi vor continua studiile fiind Italia, Portugalia şi Spania.
La începutul anului şcolar 2010- 2011, în judeţul Suceava erau înscrişi 124.184 de elevi. În anul şcolar 2009 -2010, din totalul de 81.938 de elevi de clasele I-X, 298 au renunţat să mai facă şcoală.
Începând din acest an şcolar, IŞJ Suceava a promis că va implementa o serie de iniţiative pentru combaterea abandonului şcolar, printre care un control foarte riguros al absenţelor şcolarilor. Media actuala a abandonului şcolar de la nivelul întregii ţări este cu mult peste media statelor Uniunii Europene care înregistrează un procent mediu de aproximativ 14%. În România, abandonul şcolar atinge procentul de 20%.