Presedintele Traian Basescu a declarat ieri, la Constanta, ca pana la sfarsitul acestui an se va semna acordul de finalizare pentru continuarea autostrazii de la Cernavoda la Constanta. Tot in acest an incepe modernizarea magistralei feroviare Bucuresti-Constanta, proiect cu o finantare nerambursabila de circa 150 milioane de euro, prin programul ISPA.
Precizarile facute de seful statului vin in contextul discutiilor despre coridorul 4 paneuropean. „De regula nu reactionez la tot felul de afirmatii neavenite, dar, constantean fiind, nu pot sa nu reactionez la povestea lansata de liderii PSD in ultimele zile, prin care acuza Guvernul actual ca ar fi pus in pericol existenta pe teritoriul Romaniei a coridorului 4 paneuropean. Este una din marile minciuni pe care politicienii PSD le lanseaza”, a declarat Traian Basescu. Acesta a gasit si argumente in favoarea sa. Astfel, Romania a devenit capat al coridorului 4 in urma unor negocieri dure care au avut loc in 1997, la Helsinki, in conditiile unei batalii extrem de puternice cu alte tari. „Nu-mi aduc aminte sa fi fost vreun membru al PSD acolo”, a adaugat seful statului, amintind, de asemenea, ca finantarea autostrazii Bucuresti-Constanta, in speta a tronsonului Bucuresti-Crenavoda, a avut loc in 1999, pe 16 noiembrie, la Luxemburg, si pe 19 noiembrie, la Bucuresti. Finantarea, in valoare de 220 milioane de euro, este asigurata de Banca Europeana de Investitii. Acesta este, de altfel, singurul coridor finantat, pana acum, din coridorul 4.
Cornu, prioritatea PSD
„Liderii PSD au fost cei care, pentru a duce autostrada la Cornu, au batut campii cu alte dezvoltari decat cele de pe teritoriul 4 european”, acuza Traian Basescu. Discutiile pentru inceperea constructiei la capatul vestic al coridorului 4 au inceput abia in aceste luni. In prezent, sunt in curs de finalizare negocierile pentru inceperea primilor 60 de kilometri ai autostrazii Nadlac-Timisoara, care va ajunge, in cele din urma, la Pitesti.
„Intre anii 2000 si 2004, guvernul domnului Adrian Nastase nu a negociat un cent pentru finantarea lucrarilor pe coridorul 4. Guvernarea anterioara a batjocorit ideea de coridoare paneuropene. Ei au avut probleme sa duca autostrada la Cornu si nici prin cap nu le-a trecut sa se ocupe de finantarea coridoarelor paneuropene. De altfel, si finantarea coridorul 9, de la Bucuresti la Iasi, care inseamna realizarea pe patru benzi a infrastructurii rutiere, a fost semnata in 1999 tot de mine”, a declarat Traian Basescu.