24.6 C
București
joi, 20 iunie 2024
AcasăSpecialS-a privatizat călătoria cu trenul

S-a privatizat călătoria cu trenul

CFR Călători s-a retras şi de pe ruta Galaţi-Bârlad, transportul de călători fiind concesionat unei firme din Cluj, care mai operează şi în judeţele Buzău şi Bihor.

Compania Naţională CFR Călători a concesionat firmei Tranferoviar Grup (TFG) din Cluj transportul de călători pe linia Galaţi-Bârlad. Firma a şi început operarea pe această rută o dată cu intrarea în vigoare a noului orar al „mersului trenurilor”. Noul grafic include nouă perechi de trenuri, şase pe ruta Galaţi-Bârlad şi trei pe ruta fracţionată dintre oraşul Tg. Bujor, unde se află depoul TFG, şi municipiul Bârlad.

Transportul este asigurat cu trenuri de tip automotor, iar costul unei călătorii este de la 1,5 lei pentru distanţa dintre două halte la 10,5 lei pentru întreaga rută. Firma din Cluj a fost înfiinţată în 2003 şi este controlată de omul de afaceri Călin Mitică. TFG are ca principale obiecte de activitate transportul de marfă pe calea ferată şi reparaţiile de vagoane.

TFG a intrat pe piaţa transporturilor feroviare de călători în luna martie şi a mai preluat în concesiune transportul pe rutele Oradea-Băile Felix şi Buzău-Nehoiaşu. La o cifră de afaceri de 78,9 milioane lei, a înregistrat un profit brut de 6,7 milioane lei.

Despre concesionarea transportului de călători pe ruta Galaţi-Bârlad se vorbeşte de câţiva ani, pentru că CFR înregistra mari pierderi. Erau controverse numai în legătură cu numele firmei care avea să preia afacerea, folclorul local dând ca sigură preluarea acestei concesiuni de către omul de afaceri Adrian Porumboiu, care cultivă mii de hectare de teren agricol în nordul judeţului Galaţi. Situaţia falimentară a transportului de călători pe ruta Galaţi-Bârlad a fost provocată de restructurarea după privatizare sau închiderea unor foste societăţi de stat din Galaţi, care a determinat dispariţia „navetiştilor”, dar şi dezvoltarea transportului în sistem maxi-taxi pe ruta Galaţi-Tg. Bujor. În ultima perioadă, numărul călătorilor care circulau zilnic cu trenurile pe această rută era de la 10.000 la 15.000.

Prima gară vândută de stat

Din cauză că transportul feroviar de călători pe ruta Galaţi-Bârlad a devenit falimentar, în 2006 s-a ajuns ca, în premieră naţională, ANAF, prin Direcţia Finanţelor Publice Galaţi, să scoată la vânzare 14 gări de pe această linie. Prima gară „privatizată” astfel a fost cea din Halta Docăneasa, care a fost cumpărată de Genoveva Aron, proprietara unui chioşc din Bârlad, care şi-a adjudecat gara la preţul de 220 milioane de lei vechi.

Cele mai citite

După ce a rămas fără sprijin, Klaus Iohannis, așteptat să anunțe dacă iese oficial din cursa pentru șefia NATO

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat că va prezenta joi, în cadrul CSAT, poziţia sa privind candidatura la şefia NATO şi apoi va anunţa şi...

EURO 2024: Remiză între Scoția și Elveția 1-1 la Koln

Scoția și Elveția au remizat, scor 1-1, în al doilea meci al zilei din grupa A de la Campionatul European, transmis de postul Pro...

Azilul capitalismului din Apulia

După ce marii lideri ai planetei democratice s-au întâlnit într-un cătun din Elveția - să dea o bifă imperativei chemări a eroului Zele-Vogue la...
Ultima oră
Pe aceeași temă