9.4 C
București
luni, 26 februarie 2024
AcasăSpecialRomânii, surclasaţi de maghiari

Românii, surclasaţi de maghiari

Week-end-ul trecut a adus o premieră pentru întreg sportul românesc. La Arad a avut loc a şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, însă proba din vestul României a contat şi ca penultimă etapă în campionatul de specialitate al Ungariei. Astfel, o întrecere sportivă desfăşurată pe pământ românesc a contat şi ca o competiţie internă în altă ţară.

Chiar dacă nu s-a făcut un clasament comun la finalul raliului, din refuzul politicos al vecinilor, totuşi, timpii acumulaţi de fiecare pilot în parte au arătat că maghiarii ne dau clasă, cel puţin la automobilism sportiv. Cel mai rapid concurent din ţara vecină a fost Janos Toth, care a parcurs cei 125 de kilometri de probe speciale într-o oră, 16 minute şi 46 de secunde. Pe de altă parte, învingătorul din campionatul naţional autohton, Valentin Porcişteanu, a terminat acelaşi traseu într-o oră, 19 minute şi 9 secunde, un timp cu aproape două minute şi jumătate mai slab decât campionul din Ungaria.

Interesant este că mai rapid decât Porcişteanu a fost nu doar Janos Toth, ci şi următorii trei clasaţi din campionatul maghiar, astfel că, într-un clasament neoficial comun, cel mai bun pilot român a fost abia pe locul al cincilea la general. Organizatorii şi apropiaţii românilor au încercat să găsească mai multe explicaţii pentru această diferenţă existentă. S-a vorbit despre faptul că aceasta a fost penultima etapă din campionatul ţării vecine, astfel că lupta la vârf trebuia să fie foarte aspră, lucru demonstrat şi de faptul Janos Toth a preluat şi conducerea la general.

Românii şi-au văzut interesul

Mai apoi, la proba superspecială de vineri seara reprezentanţii României au fost obligaţi să încalţe cauciucuri de macadam, în timp ce piloţii maghiari au rulat cu ce anvelope au avut ei chef, astfel că acesta ar fi fost un alt motiv pentru care timpii de la final au fost clar în favoarea vecinilor. Cea mai plauzibilă explicaţie, pentru că nimeni nu a vrut să zică clar că valoarea piloţilor din Ungaria e mult mai ridicată decât cea a românilor, a fost că maşinile de concurs ale sportivilor maghiari sunt mai scumpe decât ale lui Porcişteanu sau Marişca, iar bugetele tot pe măsură. Altfel spus, nici un pilot din România nu se poate bate de la egal la egal cu un concurent din Ungaria, atât timp cât materialele de concurs le sunt inferioare.

“S-a văzut diferenţa de bugete dintre noi şi piloţii maghiari şi, de aici, evident şi viteza mai mare pe care au avut-o pe probele speciale. Noi ne gândim permanent cum să menajăm maşinile, ei nu prea au astfel de probleme. Nu înseamnă că, dacă am avea bugetele lor, am fi automat la fel de rapizi ca ei. Poate că da, poate că nu”, a încercat o explicaţie Bogdan Marişca, ocupantul locului secund în întrecerea românilor. Câştigător la Arad a fost Valentin Porcişteanu, care a dat de înţeles că timpul său ar fi fost mai bun, dar că pe el l-a interesat strict adversarii din România. “Eu mă bucur mult pentru că am câştigat şi e bine că am avut o zi bună. Cred că am meritat această victorie. Puteam să obţin mai mult, să mai forţez, pentru că mai era loc de câteva secunde, dar am vrut să-mi conserv avansul faţă de locul al doilea pe ultimele probe”, a declarat liderul în clasamentul general.

Record de participanţi

La etapa de la Arad a fost înregistrat un număr record de piloţi înscrişi. Astfel, 92 de echipaje au luat startul vineri seara, cele mai multe din anii 80′ încoace, însă doar 47 dintre ele au reuşit să ajungă cu bine la final. Numărul mare de participanţi a fost cauzat de faptul că etapa arădeană a contat şi în campionatul maghiar de raliuri. Dacă în Ungaria a mai rămas o singură etapă de disputat, în campionatul naţional din România mai sunt încă trei runde de alergat.

Redacția
Redacțiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri Reuters. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Peste 13.500 de bugetari angajați în numai un an

În luna decembrie a anului trecut, numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România era de 1.292.559. Făcând o scurtă analiză,...

Peste 13.500 de bugetari angajați în numai un an

În luna decembrie a anului trecut, numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România era de 1.292.559. Făcând o scurtă analiză,...

Războiul din Ucraina, o imensă mașinărie de spălat bani

Afirmația din titlu nu-mi aparține. Ea a fost formulată de Mitch McConnell, liderul minorității republicane din Senatul american. Marii investitori își freacă mâinile. E...
Ultima oră
Pe aceeași temă