Trei comentarii la articolul "Euroafaceristii reinventeaza Romania profunda"
PREMIANTUL ZILEI
Romania nu trebuie reinventata, ci redescoperita si promovata
Felicitari RL pentru aceasta initiativa de a publica initiativele (nu povestile, pentru ca sunt realitati, nu povesti) de succes ale unor oameni simpli, care au reusit sa se realizeze prin initiative viabile, pe care au avut forta sa le implementeze. Deci si la noi – se poate ! Binele comun se face din binele, bunastarea si cointeresarea indivizilor – dar mai ales din nevoile lor. Avem aici o dovada in plus ca solutiile viabile nu pot veni din alta parte decat de la cei care au nevoie de ele. Nevoia e mama ideilor, initiativelor – si mai ales a fortei de a le implementa. Si am inteles, de curand, noi, romanii, ca trebuie sa ne descurcam cu ce avem, geaba' cascam gura si ochii peste gardul vecinului, minunandu-ne de ce are el si convingandu-ne ca noi nu vom putea avea asa ceva niciodata. Totusi, oricat ar fi de bogat, chiar si vecinului trebuie sa-i fi scapat ceva, trebuie sa aiba o nisa, o bresa undeva. Romania are o sansa uriasa mizand pe marketingul de nisa. De pilda, pe agricultura ecologica; produsele ecologice sunt doar atat de cautate si de scumpe, mai ales acuma. Mai mult, agricultura ecologica se preteaza la lotizari si ferme mici si medii, de care dispunem. In plus, avem aici si experienta din strabuni, avem traditii. De ce nu le-am valorifica ? O hiba ar fi ca lumea nu ne place. Dar de ce nu ne place lumea ? Fiindca nu ne cunoaste. Sau cunoaste doar partea urata a Romaniei. De vina este si neimplicarea, delasarea, nepasarea noastra. Fiindca daca nu-ti faci tu imaginea, ti-o fac altii – si nu va fi prea favorabila, doar e competitivitate. Fireste, agricultura ecologica, micile ferme, mica industrie – ar fi un atu al Romaniei. Agroturismul, de asemnea. Sunt domenii in care s-ar putea implica oameni simpli – o sansa pentru toti. Nu cer investitii imposibile. In plus, Europa ne ofera o sansa. In plus, istoriile de succes prezentate de mass-media in acest domeniu, ar contribui la revenirea "strainerilor", atrasi de posibilitatea de a putea face o mica afacere, in tara lor. S-ar rezolva si problema demografiei. Turistul de azi nu mai cauta marile retele hoteliere de lux, confort modern are el destul, la el acasa. El vrea pitoresc, exotism, natura, vrea sa fie socat de un stil de viata insolit pentru el, cu tot ce implica acesta. In plus, turismul ar atrage investitorii, oamenii vor sa investeasca, nu neapart in turism, in orice – acolo unde calatoresc. Investitiile, la randul lor, ar promova turismul. Agricultura ecologica, micile ferme, agroturismul, sunt domenii in care s-ar putea implica oameni simpli – o sansa pentru toti. Nu cer investitii imposibile. In plus, Europa ne ofera asistenta. Iar istoriile de succes prezentate de mass-media in acest domeniu, ar contribui la revenirea "strainerilor", atrasi de posibilitatea de a putea face o mica afacere, in tara lor. S-ar rezolva si problema demografiei. Ca intotdeauna, exista insa si un …daca. Cum si-ar putea vinde pe piata europeana produsele, micii producatori ? Doar ca produse de lux si de renume. Dar pentru asta iti trebuie un brand, o marca, o imagine. O buna imagine, nu doar a produsului, ci si a zonei de unde provine, chiar si a tarii. Jonathan Scheele spunea ca "Romania nu este foarte vizibila si nu ocupa locul pe care il merita, pentru ca ideile sale nu sunt destul de clar formulate". Avem resurse imense pentru a ne construi o imagine, chiar socanta. Avem traditii, pana acum doua-trei decenii eram considerati singura tara inca producatoare de folclor din Europa, avem istorie, avem civilizatie, avem cultura, natura, fauna si flora cu specific, etc., etc… Lumea nu cunoaste toate acestea. Noi nu stim sa ni le ambalam si sa le vindem. Tevatura facuta pe construirea unui brand de tara s-a soldat pana la urma cu un fiasco. Trebuie insa sa intelegem ce ne lipseste : un brand, o marca, o imagine. De tara, de zona, de localitate, de producator, de produs. Un brand cu accentul pe specific. Ori, daca nici noi n-am avea "specific"….. . Stam pe un munte de aur si plangem de saracie, fiindca nu stim sa-l valorificam. Pana la urma, cred ca la noi nu brandul de tara va face brandul produsului, ci invers. Fiindca si brandul il vor face aceia care au nevoie de el.
Propun RL organizarea unui concurs de initiative si idei pentru construirea unui brand de zona sau de tara. Fiecare participant ar putea accentua specificul din zona din care provine ; specific etnografic, folcloric, istoric, cultural, arheologic, de fauna, flora, bucatarie, etc…, etc… .
Linxul
Un plan bun dar…MARE GRIJA…
… sa nu se ajunga la cresterea de animale inumana, adica fermele se transforma in fabrici de carne care folosesc tot felul de antibiotice in hrana animalelor pentru o productie mai mare de carne, adica mai multi bani pentru cel care detine afacerea. Cum se intampla in SUA in momentrul de fata; 95% din carnea din alimentare este contaminata cu astfel de antibiotice. (…)
Bebe
Cine stie…
…cum o fi mai departe cu accesul la aceste fonduri europene. Eu unul sunt sceptic – in legatura cu accesul celor multi si simpli, avand in vedere ca primii si cei mai multi sunt altii.
Marn
…………………………………………………………..
Pestera
Mineriadele au insemnat exact (pastrand proportia) intrarea fortata in pestera, care in mitul pesterii era intoarcerea datorita luminii orbitoare, acum cei care vroiau lumina au fost impinsi brutal inapoi in intuneric, dar au fost destul de putini, majoritatea (atunci in acele vremi) nici nu apucase sa iasa. Trist, iar apoi ceea ce a urmat a fost numai un brat al pesterii, desigur mai luminat, dar nu era lumina de afara. Ceea ce nu inteleg este de ce trebuie sa aleaga intre doi, unul rau si unul mai putin rau, nu se poate sa nu se aleaga nici unul dintre ei?
Cristian C. (comentariu la articolul "Memento 13-15 iunie 1990")
Se vede ca nu sunteti dus pe la biserica, d-le Stanca
Conditia esentiala a unui bun crestin este ascultarea si smerenia. Preotul trebuie sa fie in primul rand un exemplu de sacrificiu si daruire pentru ceilati enoriasi. Nu e nimeni obligat sa ramana preot daca nu poate sa-si indeplineasca obligatiile care-i revin. Preotia este vocatie, nu este o meserie ca oricare alta, asa cum o privesc din pacate unii. S-a pus prea mult accent, la formarea unui viitor preot, pe studiile teologice si mai putin pe trairea duhovniceasca. Organizatiile de tip sindical nu au ce cauta in biserica, in biserica trebuie lasat sa lucreze Duhul Sfant si nu organizatii sindicaliste.
Lazar (comentariu la articolul "Greva preotilor")
……………………………………………….
Incheiem selectia de azi cu doua comentarii la articolul "Oprescu, o carcasa goala"
Perfect adevarat. nu stiu ce sa mai cred despre acest popor. probabil ca are vocatia datului cu capul in zid, ca apoi sa se trezeasca si sa se vaicareasca de mama focului uitand ca singur si-a facut-o.
Athena
Razboiul manipularii-Next generation
Remember. 1989. Premergator congresului. Zvon: Nicu Ceausescu va lua locul lui taica-su, bancuri politice la liber (nu mai erau sanctionate), lipsa bruiaj Europa Libera (primul post care a pomenit de Iliescu), brosuri despre Perestroica si Glasnosti de la ambasada URSS si Aeroflot la liber (nu le mai confisca nimeni). Rezultatul? Nemultumire in masa fata de regimul comunist. 1990 decembrie 21-22. Europa Libera: 60.000 de morti la Timisoara, interviuri din strada (tot fara bruiaj), miting Bucuresti, explozii in piata, cetateni care mobilizeaza tinerii pe baricade, cetateni care in noaptea de 21 decembrie apar din senin in marile intreprinderi (nefiind salariati) anuntand ca in centru mor oameni, ies muncitorii (in majoritate tineri, ai mai batrani fiind fricosi), cade regimul, tinerii apara televiziunea, radioul, apar teroristii care trag din orice pozitie (nu a fost prins unul), apare la TV ‘ultimul pe lista cu voia dumneavoastra’, Ion Iliescu, incepe sa faca ordine, zvonuri:fantani otravite, aviatie inamica, spioni rusi, mor tineri dupa 22, e executat Ceausescu (atmosfera se linisteste ca prin minune). Ianuarie 1991: FSN nu va fi partid (zice Iliescu), ba este (tot el), contramanifestatie partide istorice. Zvon:ei n-au mancat salam cu soia.Mobilizare FSN: IMGB face ordine. Certitudine:Iliescu vrea sa puna mana pe putere folosind structurile vechi (PCR si Secu). Rezultat:Piata Universitatii. Zvonuri: Campeanu si Ratiu readuc mosierii care vor sa ia bunurile intregului popor, droguri la sediiile partidelor si in piata, bacnote false, orgii in corturi. Alegeri. Piata moare incet (din ce in ce mai putini). Iliescu se enerveaza. Chitac isi incendiaza autobuzele. Se intrerupe meci la televizor (va dati seam ace effect), Iliescu decreteaza haos in Bucuresti e nevoie de mineri. Au venit, au vazut (plantat flori), au invins. Multumiri Iliescu. Viata intra in normal (fostii, cei din Primaverii in special) isi consolideaza pozitiile scot averile la iveala incepe formarea capitalismului romanesc, avantaje NUMAI ei. Roman calca pe bec, nu-i e pe plac ‘gurului’ Iliescu, mineriada a doua, cade guvernul. Roman iese din FSN si face PD.Pleaca impreuna cu el toti cei carora nu le convenea politica lui Iliescu si ai lui tovarasi (fosti, fosti…) Avantaj Iliescu. Asta a fost MAREA MANIPULARE –FIRST GENERATION (din pacate multi au murit degeaba). Ce aparat trebuia ca sa realizezi toate aceste manipulari? Urias: ziare, TV, activisti, securisti, cadre Mi, MAPN tot ce avea PCR mai bun.Prima etapa intermediara: 1996-2004. Manifestatii foarte dese. Lozinci: tapul si cu Chiorul au mintit poporul, a treia mineriada. Zvonuri:Constantinescu implicat in contrabanda cu tigari, isi face Universitati Particulare, cumpara baze sportive, guvernul CDR guvern corupt (doar trei cazuri supermediatizate: primarul de la 4, cel de la Arad si nepotii lui Diaconescu, dovedit doar unul). Autorii acestor manipulari? Aceiasi (aparatul).Rezultatul? PSD iar la putere. Incepe marea coruptie (se stiu). Stagnare de inca patru ani. 2004-2008. Aparatul manipulator se extinde: Voiculescu si-ale lui antene, ciutaci, cristoi, stan laptopisti. Scopul: sofisme, lamuriri, picaturi chinezesti: Basecu dictator, Hitler, Musolini, chiombul, matrozul, bisnitarul, betivul, Boc sluga lui Basescu. Intra si liberalii in acelasi joc. Zvonuri: mafia asfalturilor si bordurilor (nicio comparatie cu gropile si carpelile de dinainte de 2004, nicun caz negru pe alb licitatii aranjate contracte masluite, doar afirmatii, nico sesizare la DNA), trafic infernal (fara sa se arate ca se incearca rezolvarea lui, fara sa se spuna ca numarul de masini a crescut). Mijloace mai sofisticate inclusiv forumuri, administratori de site. Va las pe dumneavoastra sa depistati alte mijloace de manipulare. Scopul: pacalirea generatiei nascuta dupa 1989 (NEXT) sau putin inainte. Pentru ea au gasit ‘revolutionarul’ Oprescu, i-au cladit aura de independent. In spatele lui? APARATUL (mereu acelasi).
Periscop