O bucurie!
In vreme ce Festivalul National de Teatru isi derula programul sau controversat, sala "Rapsodia Romana" era arhiplina de tineri spectatori care asistau la o premiera ignorata de festival. Chiar daca, pana acum, nu si-a gasit un sediu modern, Compania de teatru "Passe Partout D.P." (Dan Puric)
continua sa ofere productii unicat, admirate de public, "Rencontres" ("Intalniri") fiind ultima sa realizare.
Consecvent, Dan Puric cultiva pantomima si dansul, un gen de teatru original care abordeaza o alta zona de expresie, dominata de poezie, sensibilitate, strecurate cu finete si umor. "Elevii" lui Dan Puric au devenit acum, personalitati ce urmeaza stralucit exemplul maestrului. "Rencontres" ("Intalniri") propune un subtil comentariu despre dragoste. Cele doua personaje, el si ea, sunt de la inceput prezentate drept niste oameni obisnuiti ce se pregatesc pentru o zi de lucru. Scenariul urmareste apoi intalnirile lor numeroase, fiecare punctate cu umor, dar si poezie. Amintim, de pilda, momentul controlului de la aeroport finalizat excelent sau ilustrarea celebrei melodii "Besa me mucho", ori trecerea cuplului in lumea filmului prin sugerarea unor secvente de referinta din productii arhicunoscute, ramase puncte importante in istoria cinematografiei. Scenariul si regia acestui regal artistic apartin lui Dragos Huluba si Violetei Totir care sunt si interpretii cuplului. In cazul unui astfel de spectacol, de miscare si expresie, de dans si gest, daca regizorul este si interpret, mult mai credibila devine evolutia sa. Subliniem ca genul impus de Dan Puric, se detaseaza de "teatru-dans", cele doua stiluri de expresie au in comun doar lipsa replicii. Dan Puric urmareste in stilul promovat, ca si discipolii sai, armonizarea pantomimei, mijloc principal de exprimare, cu dansul esentializat.
Dragos Huluba este actor al Teatrului de Comedie si peste capacitatile sale evidentiate in teatru de proza, demonstreaza ca detine si arta pantomimei, pe care o practica daruit intentiei de a inlocui cuvantul cu gestul. In "Rencontres" corpul sau parca este facut din plastilina, modelata inteligent, de la gestul mainilor pana la tinuta corporala, in functie de situatiile solicitate de scenariu.
Violeta Totir, cu o bogata experienta castigata prin numeroasele spectacole ale Companiei de teatru "Passe Partout D.P.", si de asta data traieste intens miscarea si acorda subtext cu pricepere fiecarei expresii. Cu inventivitate, cei doi creeaza relatiile cuplului in functie de situatiile prin care acesta trece. Ilustratia muzicala, aleasa cu multa grija, devine suportul de baza al fiecarui moment, fiind speculata admirabil de cei doi interpreti.
Este o mare bucurie acest spectacol conceput cu debordanta fantezie de Dragos Huluba si Violeta Totir, in care se "dezbate" – ca tot e un termen la moda! – cu haz si sensibilitate dragostea, ilustrand situatiile legate de iubire fara sprijinul cuvantului, ci doar al muzicii.
Intr-o miscare teatrala dominata de spectacole axate pe efecte scenice exagerate, dictate de regizori care vor sa fie mai presus de interpretii ce devin slavii executanti ai viziunilor regizorale cu pretentii de originalitate, Compania de teatru "Passe Partout D.P." sustine linia expresiei interiorizate, comunicarea directa a emotiei, evidentierea talentului celor ce transmit publicului provocarea la gandire.
"Rencontres" este o… "intalnire" cu harul celor ce vor sa comunice sincer si direct, emotie publicului. Nu ocoliti acest spectacol chiar daca sala "Rapsodia" nu este un teatru elegant cum sunt suratele sale din Capitala. Aflata in centrul istoric supus acum renovarii, sala care gazduieste deocamdata si Teatrul "Tanase", speram ca va beneficia si ea de o modernizare si va apartine definitiv Companiei de Teatru "Passe Partout D.P.", care isi merita un loc in peisajul cultural bucurestean.