10 C
București
miercuri, 2 octombrie 2024
AcasăSpecialRecorduri la DMHI

Recorduri la DMHI

An de varf pentru Santierul Naval Daewoo Mangalia. In 2005, santierul din judetul Constanta a inregistrat cel mai mare numar de comenzi pentru lucrari de reparatii si pentru constructii noi. In ceea ce priveste raportul calitate-pret, DMHI se situeaza pe locul doi in Europa, dupa cele din Spania, dar, potrivit reprezentantilor conducerii, este numai o chestiune de timp pana se va clasa pe locul I.
In anul 2005 la DMHI s-au realizat patru lansari la apa si noua livrari pentru beneficiarii externi. Printre acestea se numara petroliere de 69.000 tdw, portcontainere de 750 TEU si corpuri de portcontainer. Santierul are incheiate contracte de construire a unor noi nave pana in anul 2009, cand reprezentantii conducerii spera la o cifra de afaceri de 500 milioane de euro. In ceea ce priveste domeniul reparatiilor, la DMHI s-au realizat in 2005 lucrari de aproximativ 30 milioane de dolari la un numar total de 16 nave.

Bile albe, bile negre

Santierul Naval din Mangalia a fost afectat in primul rand de preturile la materiale, in special la tabla. Contractele initiale au fost semnate la 340 de dolari tona de tabla, iar in momentul constructiei efective pretul tablei a inceput sa creasca, ceea ce a diminuat profitul. Acesta a fost afectat si de evolutia cursului valutar.
„Cele mai imprtante realizari sunt cele doua lansari, ale petrolierelor de 69.000 tdw, care au fost finantate din fonduri proprii si livrate cu o luna, respectiv doua luni mai devreme decat termenul contractual, ceea ce denota competivitatea noastra”, spune Eugen Pricopie, vicepresedinte Daewoo Mangalia Heavy Industries. Acesta a adaugat ca din punct de vedere financiar 2006 va fi mai dificil pana in luna octombrie, tot din cauza pretului materialelor. De exemplu, DMHI are un contract cu compania NSB pentru opt containere, din care jumatate sunt construite la un pret mai mic, iar jumatate la un pret majorat.

E loc de mai bine

Pentru a ajunge pe primul loc in Europa, la DMHI mai sunt multe de facut. Chiar daca timpul in care se contruieste o nava a fost redus simtitor in ultimii ani datorita experientei capatate de muncitori, profesionalismului si tehnologiei de ultima ora, inca este loc de mai bine. Astfel, in santierul-mama din Coreea de Sud, Okpo, un petrolier este finalizat in noua luni, in timp ce la Mangalia dureaza inca 14 luni. Conducerea DMHI are in plan si realizarea unor proiecte sociale, printre care se numara construirea unor locuinte pentru angajati si imbunatatirea conditiilor de munca pe santier. In ceea ce priveste siguranta locurilor de munca, de la privatizarea santierului si pana in prezent nici un muncitor nu a fost dat afara, singurele reduceri de personal fiind realizate pe cale naturala, prin pensionare.

Cele mai citite

Scorul serii în Liga Campionilor la fotbal: Borussia Dortmund-Celtic Glasgow 7-1

Borussia Dortmund a realizat scorul serii de marţi în etapa a doua a Ligii Campionilor la fotbal, 7-1 cu Celtic Glasgow, pe teren propriu. MVP-ul...

Scorul serii în Liga Campionilor la fotbal: Borussia Dortmund-Celtic Glasgow 7-1

Borussia Dortmund a realizat scorul serii de marţi în etapa a doua a Ligii Campionilor la fotbal, 7-1 cu Celtic Glasgow, pe teren propriu. MVP-ul...

Rusia dă vina pe SUA pentru situaţia explozivă din Orientul Mijlociu

Rusia a afirmat marţi că situaţia explozivă din Orientul Mijlociu demonstrează "eşecul total" al politicii americane în regiune şi "neputinţa" Washingtonului de a preveni...
Ultima oră
Pe aceeași temă