Fara sa aiba o baza foarte solida atunci cand contesta un produs achizitionat, unii cetateni ai urbei noastre fac reclamatii „dupa ureche” la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Buzau. Potrivit bilantului furnizat de aceasta institutie, in 2006, dintr-un numar de 607 sesizari si reclamatii inregistrate, au fost intemeiate 292. Viorel Stanaringa, directorul OPC Buzau, este de parere ca „majoritatea sesizarilor care nu sunt intemeiate se datoreaza in special faptului ca buzoienii nu cunosc in totalitate cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca o reclamatie, de multe ori cerand de prima data restituirea contravalorii bunului achizitionat, in conditiile in care acesta este ultimul pas”. Pentru ca unei reclamatii sa i se dea curs, se impune mai intai remedierea produsului cumparat, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil, inlocuirea cu un altul, a carui stare de functionare este corespunzatoare. Daca nici inlocuirea si nici remedierea nu pot provoca disparitia prejudiciului, atunci se impune comerciantului restituirea contravalorii. Specialistii OPC Buzau incurajeaza insa sesizarile si reclamatiile, considerand colaborarea dintre clienti si institutie o buna modalitate de diminuare a neregulilor existente in cadrul pietei. „Reclamatia” nu trebuie sa devina o manie pentru unii buzoieni, care fac sesizari doar „ca sa se afle-n treaba”.