Un salon de coafură din Canada a fost atacat de critici şi proprietarii au primit ameninţări cu moartea după ce au folosit un model care a pozat ca victimă a violenţei domestice pentru a promova serviciile de înfrumuseţare ale salonului, relatează cotidianul britanic Daily Mail, în format electronic.
Salonul Fluid, din Edmonton, a declarat că au făcut-o „cea mai frumoasă femeie bătută” şi au folosit sloganul „Arată bine în tot ceea ce faci” pentru a face cunoscut faptul că serviciile lor pot face o femeie bătută să arate bine.
Publicată pe un blog, imaginea arată o femeie aranjată, dar cu un ochi vânăt, cu prietenul sau soţul ei în fundal, pregătindu-se să îi dăruiască un colier cu diamant. Imaginea a făcut vâlvă pe internet şi a dus la vandalizarea salonului cu cuvinte scrise cu vopsea roz şi mov: „Aceasta este violenţă numită greşit artă.”
Proprietara salonului, Sarah Cameron, spune că reclama reflectă societatea şi ar trebui considerată artă. „Poate că atinge o coardă sensibilă, dar după cum evoluează societatea şi comunitatea noastră, continuăm să mascăm totul doar pentru că toată lumea e atât de sensibilă,” a comentat ea.
Dar militanţii au reacţionat negativ la reclamă, susţinând că aceasta aruncă o lumină bună asupra violenţei împotriva femeilor. Jan Reimer, coordonator provincial al Consiliului Adăposturilor pentru Femei Alberta, a declarat că „Face violenţa domestică să pară ceva şic. Advertorialul este tulburător şi înfiorător.”
Un blogger a afirmat: „E ca şi cum ai spune că cel puţin părul tău arată bine atunci când iubitul tău te abuzează. Femeile care au fost abuzate se confruntă cu durere adevărată, fizică şi sufletească şi suferinţă – nu e ceva ce ar trebui să fie redus la ceva atât de neînsemnat cum ar fi promovarea unui salon de coafură.”