Regizorul Tom Tykwer ("Alearga Lola, alearga", "Parfumul") n-avea cum sa prevada, atunci cand a inceput sa lucreze la "The International", cat de incredibil de actual avea sa fie filmul lui cand va iesi pe marile ecrane.
Fata de alte forme de arta, cinemaul este mult mai dependent de contextul istoric, iar filmul se invecheste, expira mult mai repede– poti descoperi brusc un tablou la 50 de ani dupa ce a fost facut si el sa se bucure brusc de un teribil succes; dar cu filmul nu e asa: daca nu a avut viata in epoca sa, s-a dus. In plus, filmul trece printr-un asa lung proces de la scenariu pana in sala de cinema incat este de cele mai multe ori greu sa-si gasesca un loc in contextul prezent, sa fie actual. Dar intorcandu-ne de unde pornisem, la "The International"/"Puterea banului", un thriller in care raul este o banca: asta chiar este o idee care si-a gasit momentul oportun. Idealistul (Clive Owen) se lupta cu raul asta – o formula pe care ati mai vazut-o de sute de ori. Regia lui Tykwer, desi desteapta, e adesea previzibila.