"Pus pe jar" s-a vrut mai mult decat o poveste cu fetite rapite si mai mult decat un thriller oarecare cu vendete – si surprinzator (pentru un film semnat de Tony Scott), are suficienta adancime si greutate cat sa convinga.
Actiunea se petrece in America Latina a zilelor noastre unde – ni se spune de la bun inceput – un copil este rapit la fiecare 60 de minute. (Cine e acest copil si de ce toata lumea vrea sa-l rapeasca?) In Mexico City, unde se intampla actiunea filmului, rapiri de genul acesta nu au loc din ratiuni politice; motivele sunt cele vechi de cand lumea: banii. Baietii rai vor bani, asa ca taticii-oameni de afaceri bogati din oras angajeaza bodyguarzi care sa le pazeasca progeniturile. Asa il intalnim pe John Creasy (Denzel Washington), fost militar si fost alcoolic (in ordinea asta, caci e mai usor sa cazi in patima bauturii dupa ce ai facut niste lucruri atroce pentru America). E deci angajat sa o pazesca pe Pita (interpretata de eterna Dakota Fanning, dar chiar stralucita de data aceasta), in drumurile ei de la scoala la inot la pian si pe unde mai merge un copil alintat si cu bani.
Fetita si ruginitul bodyguard au o relatie speciala (de prietenie, atentie, nu va ganditi la Dakota Fanning de acum, care poarta pantofi cu toc si se fardeaza; cand a fost facut "Pus pe jar", avea 10 ani). Creasy va esua in a-si proteja micuta prietena exact cand aceasta avea mai mare nevoie de el, iar iminenta rapire da nastere unui imens carnagiu. Filmul a iesit pe ecrane cam in acelasi timp cu Kill Bill, asa ca la momentul acela poate nu s-a apreciat suficient cat de bine s-a descurcat Tony Scott cu varsarea de sange. si un argument in plus: Mickey Rourke (avocatul), Christopher Walken (prietenul) si Marc Anthony (tatal) in acelasi film.