Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, joi, că dacă Grupul Feroviar Român (GFR) nu renunţă la seria de condiţii din oferta financiară pentru privatizarea CFR Marfă, contractul nu se va finaliza.
”Astăzi s-au deschis ofertele, tehnică şi financiară. Oferta tehnică a fost corectă şi CFR a fost declarată calificată. Oferta financiară conţine nişte condiţii. Acum suntem în negocierea acestor condiţii”, a declarat Fenechiu.
Ministrul Transporturilor a subliniat că dacă se renunţă la aceste condiţii, procesul de privatizare poate merge mai departe: ”Mandatul comisiei de privatizare este foarte clar. Preţul trebuie să fie de peste 180 de milioane de euro şi fără condiţii”.
Citeşte şi Transferoviar s-a retras din cursa pentru CFR Marfă. Privatizarea continuă cu GFR
Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunţat, miercuri, că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă.
„Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziţionarea pachetului majoritar al CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate. Asocierea (…) a mobilizat importante resurse umane şi financiare, atât interne (personal de conducere şi executie), cât şi externe (consultanţi, avocaţi) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituţie publică implicată în procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al asocierii”, au explicat cei de la Transferoviar Grup – Donau Finanz într-un comunicat de presă.
Citeşte şi Ponta: Cer ministerului ca la CFR Marfă să negocieze foarte bine investiţiile
După retragerea asocierii româno-austriece, în cursa pentru privatizarea CFR Marfă a rămas doar companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, GFR.
Potrivit Mediafax, grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România şi unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale şi de Sud-Est, asigurând servicii de transport şi logistică în mai multe ţări europene. Totodată, GFR va depune vineri oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfă din Bulgaria şi Croaţia, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro şi un număr total de 10.000 de angajaţi,
Grupul Grampet, din care face parte GFR a înregistrat anul trecut afaceri de peste 420 milioane euro. „Strict pe transporturile de marfă, am înregistrat 215 de milioane de euro anul trecut – asta doar pentru GFR şi filialele din România, exceptând filialele externe”, a spus miercuri omul de afaceri.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.