Studiul de fezabilitate pentru finalizarea Canalului Dunare-Bucuresti, inceput pe vremea lui Ceausescu, va costa peste 1,5 milioane de euro, iar lucrarile vor incepe in 2011.
Aproximativ 7 milioane de lei (peste 1,5 milioane de euro) au fost alocati de la bugetul de stat pentru realizarea studiului de fezabilitate a Canalului Dunare-Bucuresti, proiect care ar urma sa lege Capitala de fluviul Dunarea si care a ramas neterminat dinainte de 1989. Lucrarile ar putea incepe cel mai devreme in 2011 si vor dura patru-cinci ani, iar constructia se va derula prin concesiune, pentru a scadea cheltuielile din bani publici, a explicat Valentin Zeicu, director al Administratiei Canalelor Navigabile, pentru NewsIn. Cea mai mare piedica in calea acestui proiect sunt terenurile de pe marginea traseului Canalului, care au fost date in proprietate de catre primarii, iar Ministerul Transporturilor va fi nevoit sa le cumpere sau sa le exproprieze. Desi Canalul este construit in proportie de 70% inca de pe vremea lui Ceausescu, lucrarile s-au degradat, materialele de constructie folosite de amenajare au fost furate sau sunt inutilizabile, din cauza exploatarii necontrolate a balastului pe raul Arges, a mai spus Valentin Zeicu.
Prin legarea Capitalei de Dunare, Bucurestiul ar deveni parte a Coridorului Pan-European de Transport VII si cea de-a cincea capitala europeana cu port la Dunare. Calea de transport ar urma sa aiba capacitatea de 20 de milioane de tone de marfa pe an, pe traseul Budesti-Oltenita, cu doua porturi langa Bucuresti, in comunele 1 Decembrie si Glina. Canalul ar putea fi folosit si pentru producerea energiei electrice in patru hidrocentrale aflate pe traseu, care ar putea produce peste 50 de megawati. Alti 15 megawati sunt deja produsi pentru Bucuresti pe raul Dambovita, la Tangabu si Cucuieti.
Ideea de a finaliza lucrarile la Canalul Dunare-Bucuresti a revenit in actualitate anul trecut, pe cand ministru al Transporturilor era liberalul Ludovic Orban, dupa ce a fost respinsa sau abandonata de mai multe ori dupa 1990. Anul trecut, Ministerul Transporturilor estima ca lucrarile la Canal ar putea costa aproximativ 500 milioane de euro si ar putea da de lucru la 10.000 de oameni. Canalul va avea o lungime de 73 de kilometri, o latime de minimum 80 de metri si ar putea scurta considerabil drumul navelor spre Marea Neagra si Portul Constanta.