4.8 C
București
sâmbătă, 21 decembrie 2024
AcasăSpecialPrima generaţie de marinari de Dâmboviţa

Prima generaţie de marinari de Dâmboviţa

Începând cu această lună, personalul navigant român este obligat să susţină examenele pentru atestarea competenţelor profesionale în Capitală, şi nu la sediul Autorităţii Navale Române, cum se proceda până în prezent.

 

În urma reorganizării ANR, partea de examinare s-a mutat la Bucureşti. „Avem un număr destul de mare de navigatori care locuiesc în alte zone ale ţării”, a declarat Eugen Olteanu, director general al ANR. Acesta a explicat că decizia de mutare a serviciului de examinare a survenit în urma unor solicitări venite din partea navigatorilor din ţară şi că nu s-a modificat nimic în procedura  de susţinere a examenelor.

„Sala de examinare se află la etajul 11 din clădirea Ministerul Transporturilor. Am fost ieri dimineaţă acolo (n.r. – luni), am lansat prima sesiune de examinare. Examenele se desfăşoară în aceleaşi condiţii ca şi la Constanţa. Accesul  se va face pe baza listelor aprobate de ANR. Candidaţii vor intra pe serii la examene”, a menţionat directorul general, care susţine că posibilităţile tehnice (calculatoare, server) nu permit examinarea concomitentă a unei întregi sesiuni de examene, la care se înscriu între 50 şi 70 de persoane.

Oficialul ANR mai susţine că mutarea în Capitală va fi benefică şi pentru examinatori, o bună parte din aceştia având domiciliul în Bucureşti şi fiind nevoiţi să se deplaseze pe litoral pentru examinarea navigatorilor. Dacă examenele se ţin numai în Capitală, navigatorii se pot înscrie la sesiune, ca şi până acum, la Constanţa.

„Înscrierile se fac atât la Constanţa, cât şi la Bucureşti. Pe vii­tor înscrierile se vor putea face în toate centrele zonale”, a mai spus directorul general al ANR.

Reamintim că navigatorii constănţeni au iniţiat o petiţie online împotriva susţinerii la Bucureşti a examenelor, însă, cel puţin până în prezent, nu au reuşit să înduplece conducerea ANR să schimbe procedurile.  

Potrivit companiilor de crewing, pe fondul crizei, politica aleasă de armatori la nivel mondial este angajarea unor echipaje mai slab pregătite, dar pe salarii mai mici, lucru care îi dezavantajează pe români, consideraţi printre cei mai pregătiţi marinari.

 Peste 25.000 de marinari

În prezent există în evidenţele autorităţilor 25.669 de persoane care deţin carnet de marinar, însă nu toţi sunt activi. Bazele de date ale autorităţilor indică un număr total de 15.172 de ofiţeri brevetaţi, din care 1.684 sunt comandanţi de navă. Personalul navigant mai include 3.520 de nebrevetaţi, 2.569 personal auxiliar şi 4.408 de studenţi.  Dacă nu punem la socoteală personalul auxiliar care lucrează pe navele de croazieră şi studenţii, personalul român activ ambarcat pe navele comerciale sub diferite pavilioane numără între 18.000 şi 19.000 de oameni iar numărul lor este în continuă scădere. Potrivit statisticilor Autorităţii Navale Române, în 1999 în România existau 24.000 de marinari.

Cele mai citite

Elon Musk, sprijin public pentru AfD în campania electorală din Germania. Declarația controversată a miliardarului

Elon Musk, miliardarul american și CEO al Tesla și SpaceX, a intrat în atenția opiniei publice din Germania prin sprijinul declarat pentru partidul de...

Val de atacuri cu drone în Rusia: Aeroporturi închise temporar

Rusia se confruntă cu un nou val de atacuri cu drone lansate de Ucraina, care a dus la întreruperea temporară a operațiunilor pe aeroporturile...

Platforma Spotify, acuzată că promovează artiști fictivi pentru a reduce costurile

Spotify este acuzată că își completează listele de melodii cu piese atribuite unor artiști fictivi, o practică menită să reducă plățile către muzicienii reali,...
Ultima oră
Pe aceeași temă