8.9 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialPreturi prea mici pentru exproprierile de la marginea drumurilor

Preturi prea mici pentru exproprierile de la marginea drumurilor

Mai multi proprietari de terenuri din Bistrita-Nasaud au dat in judecata Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), nemultumiti de pretul stabilit pentru terenuri de comisiile care au participat la expropierea unor suprafete in vederea extinderii unor drumuri nationale. Directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, Ioan Pantelimon, a declarat ca o parte din cauze au fost solutionate in favoarea reclamantilor.
Oamenii se adreseaza instantelor intrucat comisiile de expertiza subevalueaza de regula terenul, iar prin sentintele pe care le obtin, cetatenii au dreptul sa primeasca pentru terenurile de care sunt expropiati sume la pretul pietei. „Cele mai multe procese au fost cauzate de modernizarea DN 17, intre Cluj si Suceava. In mai multe portiuni, soseaua a fost largita pentru diminuarea efectului pe care-l produc anumite curbe. Pentru acest lucru am avut nevoie de mai mult teren si am cerut expropierea”, a spus Pantelimon.
Potrivit sursei citate, in prezent, DRDP mai are doar 4 procese pe rol, toate aflate pe rolul Judecatoriei Bistrita. „Sunt procese pe care, de regula, le pierdem, dar este vorba despre suprafete mici, iar oamenii au dreptul sa incerce sa obtina sume cat mai mari pentru ele. Daca instantele de judecata le dau dreptate, noi nu avem nimic impotriva”, a adaugat sursa citata.
Conform proiectului de reabilitare al DN 17, lucrarea prevede corectarea celor cateva sute de curbe periculoase, iar pentru a spori gradul de siguranta rutiera, parapetii vechi vor fi inlocuiti cu altii, reflectorizanti, numarul lor urmand sa fie suplimentat.
Reabilitarea DN 17, de la limita judetului Cluj cu Bistrita-Nasaud pana la Bistrita este realizata de o firma greaca, iar din Bistrita la Tureac de una germana. O alta portiune din lucrare, Tureac – limita cu judetul Suceava a revenit unei firme din Israel.
Finantarea lucrarilor la aceasta sosea sunt asigurate printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si contributia Guvernului Romaniei. Valoarea totala a proiectului este de circa 65 de milioane de euro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă