19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialPremieră la testele EURO NCAP: Qoros 3, prima maşină chinezească de 5...

Premieră la testele EURO NCAP: Qoros 3, prima maşină chinezească de 5 STELE!

Chinezii au reuşit să obţină cu berlina Qoros 3, primul model al mărcii, maximum de stele la testele EURO NCAP. Qoros 3 este prima maşină din China care obţine 5 stele, punctajul înregistrat fiind unul din cele mai bune din istoria acestor teste, potrivit Autocar.

Qoros 3 a reuşit să obţină cel mai bun punctaj din rândul tuturor modelelor testate anul acesta de către instituţia europeană. Berlina chinezilor a primit următoarele procente, 100% fiind maximum: 95% (protecţia pasagerilor adulţi), 87% (protecţia copiilor din maşină), 77% (protecţia pietonilor, n.r. în caz de impact), 81% (sistemele de siguranţă ale maşinii, categorie nouă, introdusă anul acesta). Cu o medie de 88 puncte modelul a primit cinci stele.

“Siguranţa a fost unul dintre punctele cheie în dezvoltarea vehiculelor noastre încă de la început. Este o demonstraţie crucială a faptului că clienţii noştri sunt puşi pe primul plan şi deasemenea spune foarte multe despre integritatea maşinii ca un întreg”, a declarat Volker Steinwascher, vicepreşedinte Qoros.

VIDEO: Qoros 3, testat la Euro NCAP

Citeşte şi Duster ia cu asalt Indonezia. Al patrulea stat al lumii începe vânzarea lui Renault Duster

Cât de „chinezesc” este Qoros 3?

Modelul Qoros 3, prezentat în premieră mondială la începutul acestui an, la Salonul Auto de la Geneva, alături de versiunile crossover şi break, va fi primul model al mărcii lansat pe piaţă, iar cel mai probabil va ajunge şi în Europa în viitor.

Marca Qoros, deţinută în parteneriat joint-venture (50-50) de către chinezii de la Chery şi gigantul Israel Corporation, a fost gândită încă de la început ca un produs care să contracareze brandurile europene şi mai ales să se descurce pe piaţa Europeană, mult mai selectivă şi mai competitivă decât cea chinezească. 

Totuşi atunci când vorbim despre primul model al chinezilor care obţine 5 stele la Euro NCAP, trebuie menţionat faptul că producătorul chinez Chery are destul de puţine în comun cu sub-brandul Qoros, marele merit al chinezilor fiind că au achitat nota de plată, alături de partenerii israelieni, pentru lansarea unui brand apt pentru piaţa europeană şi ce este mai important, construit tot de europeni.

Qoros a fost proiectat şi construit de către o echipă formată din foşti executivi şi designeri ai industriei auto europene, recrutată de către consorţiul Chery-Israel Corporation. Astfel  Klaus Schmidt (ex-divizia M BMW) se ocupă de partea de propulsie şi suspensii; Roger Malksusson (ex-Saab), a conceput structura de rezistenţă a maşinii, iar Gert Hildebrand (omul din spatele Mini) este şeful de design.

De asemeni platforma pe care este construit Qoros a fost comandată de către Chery, una dintre companiile care au jucat un rol major în dezvoltarea sa fiind Mgna Steyr, din Austria. Multe dintre piese au fost cumpărate de la furnizorii Tier 1, în timp ce motorul, de origine Chery, deci chinezesc, a trecut printr-un proces de reconstrucţie la AVL, companie tot din Austria.

Citeşte şi Ex-designer PORSCHE pleacă în China! Vezi ce marcă auto vrea să revoluţioneze

Qoros 3, rival pentru Volkswagen Jetta

Berlina Qoros 3 a fost lansată în Europa, chiar luna aceasta, pe piaţa din Slovacia, urmând să apară şi pe alte pieţe, inclusiv cea din China. Un rival direct va fi Volkswagen Jetta, însă, pe piaţa din China va avea un preţ cu circa 15% mai mic decât al modelului german, potrivit Autocar.

Cu dimensiunile sale, 4,6 m lungime, 1,84 m lăţime, respectiv ampatament de 2,69 m, berlina chinezilor va fi o compactă cu un spaţiu foarte generos la nivelul habitaclului. Segmentul C (compact) al berlinelor din China este unul foarte competitiv, contând pentru nu mai puţin de 7 milioane unităţi din totalul pieţei.

Qoros 3 va avea două motorizări pe benzină şi trei diesel, între acestea fiind benzinarul de 1,6 litri şi 158 CP, respectiv dieselul de 1,2 L (125 CP). Sprintul 0-100 km/h ar trebui să fie atins în circa 7 secunde.

Pentru primii doi ani Chery vrea ca la noua sa uzină, destinată exclusiv producţiei lui Qoros, să aibă o cadenţă de circa 150.000 unităţi anual, după care să ajungă la capacitatea maximă de 250.000 unităţi.  

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă