Comisarul european pentru pescuit si probleme maritime, Joe Borg, a efectuat ieri o vizita in Portul Constanta. Demnitarul a iesit in larg la bordul vasului Anghel Saligny, fiind insotit de Mircea Banias, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, si de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Alexandru Galiatatos. Joe Borg s-a declarat impresionat de facilitatile oferite. „Sunt fericit sa constat ca acesta ofera posibilitati pentru operarea oricarui tip de marfa. Este limpede ca dezvoltarea facilitatilor portuare reprezinta un exercitiu in plina dezvoltare, si exista proiecte in desfasurare care se refera atat la dezvoltarea fizica a portului, cat si al dezvoltarea serviciilor oferite de acestea”, a declarat comisarul european.
Bosforul, piedica naturala
„Potentialul Portului Constanta este enorm”, a spus Joe Borg, afirmand ca singurele limitari in ceea ce priveste constructia de nave, dar si traficul lor, sunt date de limitarile stramtorii Bosfor, care face legatura intre Marea Neagra si oceanul planetar. Pe aici, traficul vaselor mai mari de 300 de metri lungime este restrictionat.
Canalul, avantaj strategic
Pe de alta parte, faptul ca exista, imediat in apropierea portului, Canalul Dunare Marea Neagra (care poate fi considerat chiar parte integranta din port), este un avantaj deosebit al Portului Constanta, pentru ca facilitatile si serviciile oferite de acesta sunt conectate astfel cu interiorul continentului european.
Integrarea in UE aduce castiguri
Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana aduce o serie de castiguri evidente pentru portul Constanta. In primul rand, este vorba despre faptul ca Romania va fi parte integranta din reteaua de transport, atat maritim, cat si feroviar, rutier si fluvial. „Desigur, standardele UE in ceea ce priveste transportul maritim si mediul trebuie respectate, dar am inteles ca Romania a atins deja aceste standarde, deci calitatea serviciilor nu poate decat sa creasca”, a precizat Joe Borg. Acesta a adaugat ca portul are potential deosebit de dezvoltare a afacerilor in viitor si ca, de asemenea, Comisia Europeana este preocupata, in aceasta perioada, de dezvoltarea politicii maritime intr-o maniera mai integrata. Astfel, dezvoltarea portului romanesc se integreaza foarte bine in aceasta politica. Comisarul a vorbit despre legaturile comerciale care se pot crea intre Portul Constanta, pe care l-a catalogat drept al doilea ca marime din Europa, si Portul Rotterdam, care ocupa primul loc in acest clasament.