Poliția Rutieră a ieșit învingătoare în disputa cu CNADNR, iar victime vor cădea nucii de pe Șoseaua de Centură a Bucureștiului.
Modernizarea Șoselei de Centură a Capitalei, tronsonul cuprins între Chitila și intersecția cu Autostrada București-Pitești, face primele victime. Mai mulți nuci de pe marginea drumului vor fi tăiați pentru a se devia traficul în perioada când vor fi necesare lucrări pentru protejarea a trei conducte magistrale care subtraversează artera.
Inițial, conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) propusese închiderea circulației timp de două luni, pentru a realiza lucrarea și a scăpa totodată nucii de secure.
Chiar la mijlocul tronsonului pe care acum se fac lucrări de lărgire la patru benzi, Șoseaua de Centură este subtraversată de trei conducte magistrale, care asigură alimentarea cu apă a Bucureștiului. Francezii de la Apa Nova au cerut, în consecință, ca toate cele trei conducte, dintre care mai sunt utilizate doar două, să fie protejate de o structură de beton îngropată. Aceasta va feri cele trei țevi gigantice de eventualele tasări ale carosabilului, care le-ar putea afecta, cu consecințe dezastruoase pentru bucureșteni, care ar putea rămâne fără apă la robinete.
Construcția acestei structuri îngropate este o lucrare inginerească destul de complexă, care presupune, printre altele, montarea unor grinzi de beton, din metru în metru, chiar pe amplasamentul viitoarei șosele.
Oficiali ai CNADNR declarau pentru „România liberă”, la mijlocul lunii iulie, că soluția cea mai bună soluție ar fi închiderea circulației pe o perioadă de maximum 60 de zile. De la bun început, cei de la Poliția Rutieră nu au agreat însă această soluție, așa că CNADNR a trebuit să se resemneze și să nu mai închidă circulația. „Nu se va mai închide total circulația, ci vor fi doar devieri. Avem semnat un acord cu Ocolul Silvic pentru tăierea nucilor”, a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.
Soluția aleasă de polițiști are mai multe inconveniente. Pe o parte a șoselei, în zona cu pricina, sunt plantați mai mulți nuci, care sunt protejați de lege. Tot pe această parte, sunt mai multe sere, dintre care una va trebui demolată, cu despăgubirile de rigoare.
De cealaltă parte a șoselei, se află un post de transformare al italienilor de la Enel, care ar trebui mutat dacă breteaua provizorie ar trece pe aici. Alți bani, altă distracție.
La finele anului, pe patru benzi
În ciuda acestor impedimente, Cătălin Homor rămâne optimist și spune că la finele anului se va putea circula la două benzi pe sens pe această porțiune a Șoselei de Centură.
Asta cu toate că mai sunt încă doi proprietari de terenuri care au fost expropriați, dar refuză să elibereze amplasamentele. „Nu avem altă soluție decât să recurgem la executori judecătorești, ceea ce vom și face”, a spus Homor, care a precizat, răspunzând unei întrebări a „României libere”, că printre cei doi proprietari îndărătnici nu se află firma Titan Mar, controlată de Adriean Videanu.
Pe tronsonul de 8,695 km pe care se lucrează, stadiul fizic este de 55%. În prezent se lucrează la mutarea utilităților în zonele Titan Mar, Mega Company și Remat Holding, finalizarea sensurilor giratorii de la Dragomirești, Remat și Petrom, rampa de la Podul Chitila și pasajul peste apeducte în zona Mega Company.