3.5 C
București
vineri, 3 ianuarie 2025
AcasăSpecialPodurile din judetul Neamt se prabusesc

Podurile din judetul Neamt se prabusesc

Tot mai multe poduri din judetul Neamt care asigura acces unic in zone importante prezinta defectiuni si riscuri majore. Unul dintre acestea a ramas, in urma cu cateva zile, fara o portiune insemnata din parapetul pietonal, ceea ce a determinat autoritatile rutiere sa interzica accesul pietonilor pe acea parte a podului.

Este vorba despre podul peste raul Bistrita din localitatea Pangarati, care se afla pe singura cale de acces rutier dintre Piatra Neamt si Bicaz. Desigur, caderea parapetului nu atrage dupa sine afectarea structurii de rezistenta a podului, dar evidentiaza o stare tot mai deplorabila. „Sigur ca este un fapt important ca o parte a parapetului pietonal al podului de la Pangarati s-a prabusit, ceea ce inseamna ca, oricand, o persoana poate cadea de pe pod. Acest lucru este o consecinta a lipsei lucrarilor de intretinere, care sunt lasate sa se faca atunci cand vor fi bani, iar bani nu exista de multa vreme. Cel mai grav lucru este ca nici lucrarile impuse de starea structurii podurilor nu pot fi facute, desi exista suficiente proiecte, studii si expertize. Aceste lucrari sunt foarte costisitoare si, deocamdata, depasesc posibilitatile bugetului central, ca sa nu mai vorbim de posibilitatile bugetelor locale”, a declarat, pentru „Romania libera”, Maria Neacsu, inspector in cadrul Inspectoratului de Stat in Constructii Neamt.

Viaductul de la Poiana Teiului devine tot mai subred

Dar cel mai important pod care asigura accesul unic intr-o importanta zona locuita si care face legatura intre patru drumuri nationale este viaductul de la Poiana Teiului. In acesta au aparut in ultimii ani cateva gauri care se largesc pe zi ce trece. Podul devine tot mai subred, caci, de cand a fost construit, nu a fost reparat niciodata. Traficul, in mare parte de mare tonaj, nu mai corespunde cu cel luat in calcul la proiectare. Specialistii spun ca, daca nu se intervine suficient de repede, podul s-ar putea prabusi. „Podul a fost proiectat si realizat intre anii 1957-1960, atunci cand s-a amenajat si lacul de acumulare de la Bicaz. Acesta a fost proiectat pentru un anumit trafic, care acum este mult depasit. Eu am facut mai multe interventii la Compania Nationala de Drumuri pentru a reabilita aceasta ruta, dar, pana in acest moment, nu am primit un raspuns clar. Cand au reabilitat DN 17B (Targu Neamt-Borsec) nu erau cuprinse si lucrarile la poduri, asa ca acestea au fost lasate cum erau. Ar trebui efectuate reabilitari, pentru ca este o intersectie foarte mare si importanta intre cateva judete”, a declarat Petru Baia, primarul comunei Poiana Teiului. Alte poduri care au dat semne alarmante de oboseala sunt cel de pe raul Bistrita de la Roznov, precum si podul de pe raul Moldova de la Tupilati. Conducerea Consiliului Judetean Neamt a hotarat ca podul de la Roznov si varianta construita in toamna anului trecut, precum si podul de la Tupilati sa fie tinute permanent sub observatie. Insa problema podurilor are nume-roase fisuri la nivel judetean si local, dupa cum ne-a explicat Andrei Ignat, inspector-sef al Inspectoratului de Stat in Constructii Neamt. „Podurile au fost construite de diferiti beneficiari, nationali, judeteni sau locali. Conform legii, ele sunt facute pentru o durata de serviciu de cel putin 100 de ani, ceea ce inseamna adoptarea unor solutii speciale si folosirea unor materiale speciale. Daca la nivel national nu exista probleme din acest punct de vedere, la nivel judetean si local construirea podurilor se face in mare dezordine. De exemplu, in urma licitatiilor apar firme constructoare care nu au nici calitatea, nici calificarea, nici experienta cerute pentru realizarea unui pod. In plus, daca podurile aflate in administrare nationala sunt supravegheate si verificate periodic de personal specializat, cele administrate la nivel judetean nu se bucura de aceeasi atentie”, a declarat Andrei Ignat.

Cele mai citite

AUR organizează un protest în Piaţa Universităţii în data de 12 ianuarie

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) anunţă că va organiza un protest în Piaţa Universităţii în data de 12 ianuarie. "Duminică, 12 ianuarie, la ora 14:00,...

Marcel Ciolacu: Spațiul Schengen va aduce economiei noastre impulsul masiv de care are nevoie

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a subliniat, într-o postare pe Facebook, beneficiile semnificative pe care aderarea completă a României la spațiul Schengen le va aduce economiei...

Tanczos Barna are nevoie de o situație finală și clară a deficitului pentru a putea face bugetul pentru 2025

Bugetul pentru 2025 ar putea fi votat la finalul acestei luni. Inițial, discuția a fost pentru prima parte, însă lucrurile s-au schimbat după ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă