În anul 2010, compania PlantExtrakt din Cluj va realiza vânzări de 18,5 milioane de lei. Aceasta înseamnă dublarea cifrei de afaceri în numai 3 ani.
Acest ritm de creştere este datorat politicii de modernizare continuă a portofoliului şi de menţinere a standardului de calitate la cel mai înalt nivel.
Prima companie autohtonă de homeopatie şi fitoterapie ce a fost certificată GMP, PlantExtrakt utilizează în proporţie de 90% plante din culturi proprii pentru fabricarea produselor din portofoliu. În fapt, unul dintre asecretele” reţetei succesului în fitoterapie este utilizarea plantei prospete în cât mai multe produse posibil. Urmărind în continuare acest crez, PlantExtrakt a achiziţionat în 2009 şi 2010 încă 48 hectare de teren în zone izolate, nepoluate, unde va crea alte culturi certificate ecologic pentru a asigura necesarul de plantă proaspătă.
În laboratoarele PlantExtrakt se verifică în mod continuu şi la cele mai înalte standarde calitatea produselor, din fiecare lot de produs finit extrăgându-se un număr de unităţi ce sunt testate în laborator.
În 2010 a fost refăcută complet unitatea de fabricaţie şi depozitare din Radaia, în apropiere de Cluj, lucrare ce se ridică la aproximativ 1 milion de euro. Totodată, s-a lansat proiectul pentru construirea unei noi fabrici PlantExtrakt în centrul industrial Tetarom din Cluj. Investiţia se va ridica la aproximativ 2,5 milioane euro şi va fi realizată din fonduri proprii. Noua fabrică se va ridica pe un teren de 10,000mp şi se va finaliza în 18 luni.
Pentru viitor intenţionăm să creăm alte parteneriate strategice, precum cel încheiat cu Ozone în 2009 şi cel care se va lansa în 2011, cu compania germană HEEL, lider mondial pe piaţă medicamentelor homeopate complexe. Ne propunem să ne menţinem poziţia de lider al industriei autohtone de Homeopatie, Fitoterapie şi Gemoterapie.
În paralel, s-a lansat un proiect foarte ambiţios de export pentru anul 2011. În afară de Germania, unde PlantExtrakt exportă în mod tradiţional materie prima pentru medicamente homeopate, am lansat recent colaborări cu Anglia, Japonia, Italia, Austria, Lituania, Ucraina şi Kazahstan. În anii următori vom cimenta aceste relaţii şi vom deschide altele noi, atât pe pieţe din Uniunea Europeană cât şi în afară acesteia.
Cu un portofoliu de peste 1,000 de clienţi (farmacii şi magazine naturiste),deserviţi prin intermediul distribuitorului propriu (PlantMed), compania PlantExtrakt îşi propune că în următorii 3 ani să-şi dubleze din nou cifră de afaceri.
Într-un sistem de sănătate subfinantat şi confuz cum este cel din România, PlantExtrakt reuşeşte să rămână o constantă pentru clienţii fideli şi o alternativă acceptată de tot mai mulţi specialişti din domeniul sănătăţii. Chiar şi cei mai sceptici înţeleg că a preveni boala ori efectele secundare negative ale produselor de sinteză trebuie să facă parte din practica NATURALĂ a medicului şi farmacistului.