Piaţa mondială a telefoanelor mobile a crescut cu 17% în primul trimestru, susţinută de cererea puternică de aparate smartphone, în special de iPhone-urile produse de Apple, potrivit companiilor de cercetare a pieţei, citate de Reuters, potrivit Mediafax.
Compania de analiză Strategy Analytics estimează că livrările de telefoane mobile au avansat cu 17% în primele trei luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a cererii mai mari pentru smartphone-uri în regiunile mature şi de modele cu carduri SIM multiple, tot mai populare pe pieţele emergente.
„Primul trimestru a fost marcat de întreruperea lanţului de furnizori provocată de cutremurul din Japonia şi de un deficit de componente precum ecrane digitale, memorii şi camere foto”, a declarat Neil Mawston, analist la Strategy Analytics.
Mawston consideră că deficitul de componente va continua pentru cel puţin şase-nouă luni şi va restricţiona volumul livrărilor sau va majora preţurile, dar problemele operaţionale vor fi minore pentru majoritatea producătorilor.
Compania de cercetare a pieţei IDC estimează că piaţa mondială a telefoanelor mobile a avansat în perioada ianuarie-martie cu 20%, susţinută şi de creşterea puternică a unor companii mai mici, în timp ce cota de piaţă a marilor producători – Nokia, Samsung Electronics şi LG Electronics – a scăzut.
Vânzările de aparate iPhone au crescut de peste două ori în primul trimestru, comparativ cu intervalul similar din 2010, susţinute de cele prin intermediul Verizon Wireless şi altor operatori, iar cota de piaţă a acestora a urcat la 5%.
” iPhone s-a vândut din nou foarte bine în regiunile dezvoltate ale lumii, precum America de Nord şi Europa Occidentală, potrivit IDC.
Apple se află la mică distanţă de LG, care a avut în primul trimestru o cotă de piaţă de 6,6%.
Cota Nokia a scăzut de la 35% în urmă cu un an la 29%, iar cea a Samsung s-a redus la 19%.
Research In Motion, producătorul Blackberry, a câştigat cotă de piaţă, dar a avertizat joi că vânzările trimestriale vor fi sub estimările iniţiale.
Grupul canadian se află într-o perioadă de tranziţie, în care modifică linia de produse şi lansează prima tabletă PC.