15.5 C
București
luni, 26 februarie 2024
AcasăSpecialPeste 200 de panouri ilegale, ridicate din sectorul 3

Peste 200 de panouri ilegale, ridicate din sectorul 3

O adevarata “sabie a lui Damocles” s-a abatut, in ultima saptamana, pe “capul” firmelor de publicitate care isi desfasoara activitatea pe raza sectorului 3. Deoarece numarul reclamelor amplasate ilegal pe domeniul public a ajuns la cote exagerat de mari, primarul Liviu Negoita a decis ca toate panourile fara autorizatie de constructie sa fie dezafectate de administratia locala. In paralel, pentru fiecare panou ilegal a fost aplicata o amenda in valoare de 100 milioane lei.
“S-a ajuns la o situatie de-a dreptul inacceptabila. Fiecare firma considera domeniul public drept mosia sa si asaza panourile publicitare fara sa tina cont daca acestea impiedica vizibilitatea rutiera sau o buna vizionare a monumentelor istorice”, a spus primarul Negoita. In cea mai dificila situatie se afla firma “Euromedia”, cu nu mai putin de 126 de reclame ilegale, foarte multe dintre acestea aflandu-se pe Calea Calarasi, in zona Dristor, in Piata Unirii sau pe Sos. Mihai Bravu. Alte doua firme – respectiv “News Outdoor” si “Churchill Media” – au si ele peste 30 de panouri ilegale. Putin mai modesta este firma “Efect Media”, care are doar 11 reclame fara autorizatie. “Foarte multe firme au avut autorizatie de amplasare, dar care a expirat in luna august a anului trecut. Reprezentantii societatilor comerciale au depus documentatia pentru obtinerea unei noi autorizatii, dar nu au asteptat sa vada daca o si obtin”, a mai declarat Negoita.
Firma Efect Media are amplasate panouri ilegale pe str. Nerva Traian nr. 2 si nr. 3, Marasesti nr. 139, Dudesti nr. 101 A, Calea Vitan nr. 126-128, I.C. Bratianu nr. 5, Corneliu Coposu nr 1A, I.C. Bratianu nr. 29-33 si Camil Ressu nr. 1. In cazul tuturor celor patru firme mentionate, precum si al unei firme cu un singur panou ilegal – pe str. Nerva Traian nr. 2 – reclamele sunt de dimensiuni mari, in general 2,5 x 4 metri sau 6 x 3 metri. Sanctiunile date de administratia locala se bazeaza pe prevederile Legii nr. 50/1991, republicata, care precizeaza ca “pentru amplasarea fiecarui panou publicitar, firma sau reclama este necesara obtinerea de autorizatie de constructie provizorie. Aceasta se va solicita de regula de beneficiarul spatiului de amplasare pentru domeniul privat sau de beneficiarul panoului pentru domeniul public. Autorizatia de construire se va obtine in baza prezentarii unei documentatii intocmite conform Ordinului nr. 91/1991 al MLPAT, unui proiect cu planse si detalii cotate in vederea pozitionarii exacte a panourilor si cu toate avizele solicitate de DUAT, prin certificatul de urbanism. La fiecare documentatie se va prezenta si o fotografie de simulare cu amplasarea panoului, din care sa rezulte incadrarea in mediul ambiental.

Cele mai citite

Sindicaliștii Hidroenergetica amenință cu greva. Aceștia acuză implicarea politicului în companie

Sindicatul Național Hidroenergetica, membru al FNME, afiliată CNS Cartel ALFA, organizație sindicală reprezentând peste 80% din salariații Hidroserv, trage un semnal de alarmă asupra...

Jumătate dintre mamela sub 14 ani dib UE se află în România

În România, în 2022, erau înregistrate peste 7.000 de mame minore, relevă documente al Ministerului Familiei, potrivit cărora numărul acestora a fost cu...

Agent Green dezvăluie cum se distrug pădurile din Munții Rodnei

Organizația Agent Green difuzează cel de-al treilea episod al serialului ”Jaf în Parcul Național Munții Rodnei”, în care prezintă situația de pe raza Ocolului...
Ultima oră
Pe aceeași temă