7.3 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăSpecialPeste 16 miliarde achitate furnizorilor de servicii

Peste 16 miliarde achitate furnizorilor de servicii

Odata cu schimbarea conducerii, Sanatoriul Balnear Techirghiol isi va schimba si imaginea. Pe langa faptul ca se lucreaza la un site pentru o mai buna promovare, se incearca, pe cat posibil, achitarea restantelor catre uilitati si furnizorii de servicii medicale.
Potrivit declaratiilor managerului Septimiu Bourceanu, pana in prezent s-a reusit achitarea a 16 miliarde lei vechi reprezentand arierate. „Am platit integral datoriile catre furnizorul de alimente Ð 530 milioane lei vechi. La data de 30 septembrie 2006, datoria fata de acesta era de aproximativ doua miliarde lei vechi. La combustibil am avut o restanta de 6,9 miliarde si mai avem de achitat in jur de 800 milioane. Nu mai avem deloc datorii la energia electrica si apa. Pentru cele doua utilitati am achitat, in total, suma de 7,6 miliarde lei vechi”, a precizat managerul Sanatoriului Balnear si Recuperare Techirghiol. De asemenea, Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Constanta a solicitat, pentru aceasta unitate sanitara, o suplimentare cu suma de trei miliarde lei vechi.

Perioada de renovari

Pana la sfarsitul lunii ianuarie 2007, sanatoriul se va afla intr-o perioada de mici retusuri. „Am finalizat proiectul pentru izolarea termica a pavilionului B si pregatim procedurile birocratice pentru a primi fonduri in vederea unei reabilitari amanuntite a institutiei”, a mai precizat managerul Septimiu Bourceanu. S-a lucrat mult pentru modernizarea infrastructurii si s-a reusit rezolvarea problemei legate de infiltratii.
Conducerea a solicitat si un plan ce va cuprinde imbunatatirile urgente, si cele pe termen lung ce trebuie efectuate pe fiecare pavilion in parte. Una dintre problemele acute cu care se confrunta Sanatoriul Balnear Techirghiol este legata de spatiu.
Astfel, ar trebui marit pavilionul A cu tot ceea ce cuprinde, inclusiv baia si saloanele. Incepand cu 2007, se vor efectua studii de fezabilitate pentru atragerea de fonduri pe partea medicala (aparatura, cazi, bazine etc.), dar si pentru demararea lucrarilor urgente in cele doua pavilioane si in bucatarie.

Economii la convorbirile telefonice

Potrivit managerului Sanatoriului Balnear Techirghiol, s-a reusit o reducere a cheltuielilor cu aproximativ 50 milioane lei vechi la factura telefonica. Solutia gasita a fost una simpla: inchirierea unei centrale telefonice performante care a adus o serie avantaje. „In primul rand, nu mai avem nevoie de centralist, care facea legaturile telefonice. In al doilea rand, potrivit contractului de inchiriere, avem service-ul asigurat. Posturile telefonice sunt apelabile si din exterior, iar facturile sunt insotite de desfasurator, asa ca stim exact cine, cat, cand si cu cine a vorbit. Un alt avatanj este acela ca se poate vorbi cu exteriorul – alt judet sau alta tara – numai din cateva birouri”, a explicat Septimiu Bourceanu. De asemenea, fiecare camera a Sanatoriului Balnear va avea cate un aparat telefonic, iar pacientii care doresc sa sune in exterior o pot face, insa la sfarsitul perioadei de sedere vor primi factura, pe care o vor achita.

Control de la Fisc

In aceasta perioada, activitatea financiar-economica a unitatii sanitare este verificata de Fisc. Controlul a fost solicitat de Inspectoratul Judetean de Politie si vizeaza toate achizitiile derulate incepand din anul 2003 si pana in prezent. „Echipa de control este formata din cinci persoane. Dureaza foarte mult, pentru ca trebuie luat in parte si analizat fiecare dosar de achizitie de trei ani incoace. Sunt foarte multe, dar speram ca acest control sa se finalizeze in prima luna a anului viitor”, a mai afirmat managerul Sanatoriului Balnear Techirghiol. Dupa finalizarea acestei verificari, Septimiu Bourceanu a declarat ca va solicita un control preventiv si se va adresa in acest sens Directiei Judetene Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Constanta, Inspectiei Sanitare de Stat, Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor. „Este un control preventiv pe care il voi solicita cu scopul de a afla din partea unor organisme abilitate care sunt aspectele ce trebuie imbunatatite pe partea de prestari servicii”, a conchis Septimiu Bourceanu, managerul Sanatoriului Balnear Techirghiol. In perioada imediat urmatoare se va stabili si Consiliul Director al unitatii sanitare, in atributiile caruia vor intra identificarea si solutionarea problemelor. De asemenea, acesta va urmari si modalitatea in care se respecta si se aplica deciziile stabilite la nivel de conducere.

Cele mai citite

Vin întăriri pentru Șumudică! Transferul lui Denis Ciobotariu aproape de a fi realizat

Rapid caută soluții pentru a întări echipa în vederea calificării în play-off-ul Superligii, iar Denis Ciobotariu este una dintre țintele principale ale lui Marius...

România a acordat ajutoare de stat de 1,3 miliarde de euro, între 2019-2023, majoritatea investitorilor fiind străini

Principalele sectoare beneficiare au fost industria auto, tehnologia, industria alimentară, producția ușoară și sectorul medical O analiză publicată de EY România arată că, în perioada...

Ilfovul interzice tăierile comerciale de păduri: Plan de management și centuri verzi pentru viitor

Într-o decizie istorică, tăierile de păduri în scop comercial vor fi interzise în județul Ilfov, marcând o etapă importantă pentru conservarea mediului. Consiliul Județean...
Ultima oră
Pe aceeași temă