Peste 120 de site-uri ilegale din România care comercializează, în prezent, în ochelari de soare Ray-Ban contrafăcuţi vor fi închise, în cadrul unei campanii de combatere a fenomenului de produse contrafăcute lansate de Luxottica România.
”Acţiunile în acest sens au început deja în România şi vor continua în mod intensiv în următoarele luni. Această campanie este necesară pentru a-i proteja pe consumatorii din ce în ce mai numeroşi care fac cumpărături pe internet, convinşi că achiziţionează produsele originale ale unor mărci renumite, oferite la preţuri de outlet. În cazul concret al ochelarilor de soare Ray-Ban, intervenţia este cu atât mai urgentă, din cauza calităţii şi siguranţei scăzute a produselor, care ar putea afecta vederea. Echipa de protejare a mărcii Ray-Ban face toate eforturile pentru a închide site-uri ilegale în fiecare zi”, au declarat reprezentanții Luxottica România.
Compania pune la dispoziţia consumatorilor date de contact speciale pentru transmiterea de informaţii şi rapoarte privind situaţiile de contrafacere de produse pe care le identifică în mediul online – site-uri care comercializează produse Ray-Ban contrafăcute sau care utilizează în mod abuziv sigla/imaginea mărcii Ray-Ban.
Datele de la nivel mondial arată că numai în perioada ianuarie-iunie 2014, au fost activate 1714 de site-uri ilegale de comercializare de ochelari de soare contrafăcuţi, în creştere cu 39,6% faţă de anul trecut şi 1339 de site-uri ilegale au fost închise în acelaşi interval de timp, cu 146% mai multe, comparativ cu anul precedent. Primele 3 ţări în ordinea înregistrării de site-uri ilegale sunt China (26%), Statele Unite (13%) şi Germania (7%). În ceea ce priveşte numărul de produse confiscate în fiecare an, acesta se ridică la 1.008.126, în creştere cu 357% faţă de anul trecut, cu o valoare totală de 22,4 milioane de euro, cu 55% mai mare comparativ cu anul precedent.