32.1 C
București
miercuri, 10 iulie 2024
AcasăSpecialPersonalul 5021 - o bomba ecologica via Bucuresti

Personalul 5021 – o bomba ecologica via Bucuresti

Personalul 5021, care pleaca zilnic din Bucuresti, Gara de Nord, la ora 7.53 si ajunge in Ploiesti Sud la 9.11, poate fi considerat, fara nici o exagerare, un tren horror, care ar putea face sa paleasca de rusine pana si autoritatile feroviare dintr-o tara a lumii a treia. Calatorind ieri cu acest tren, am constatat cu stupoare ca multe dintre WC-urile defecte se revarsa pe holuri si in compartimente, mutand din loc nasurile zecilor de calatori care nu s-au gandit ca au nevoie de masti de gaze pentru un simplu drum pe caile ferate romane.
Socul olfactiv este insa doar primul avertisment din seria de senzatii tari care ii incearca pe oamenii care si-au cumparat bilete pentru personalul groazei. Cea de-a doua senzatie tare este furnizata de urcusul in acest tren, cu bagaje. Pentru ca baltile de urina se misca de la un capat al altuia al holului, calatorii cu valize grele trebuie sa prinda musai momentul „refluxului”, astfel incat bagajele sa nu absoarba prea mult lichid cu miros intepator. Daca au ratat momentul, gentile si continutul lor pot fi lasate in tren, ca suvenir.
Cu personalul 5021 circula elevi, studenti, navetisti si alti calatori care considera orarul si statiile lui convenabile. Umilinta pe care o suporta zilnic acesti oameni este de neimaginat. Jegul de pe banchete si de pe culoare s-a strans intr-un strat atat de gros incat de-acum poate fi razuit numai cu spaclul sau dizolvat cu soda caustica in concentratie ridicata. Prin ferestre aproape ca nu se mai zareste afara, iar banchetele stau sa se rupa din incheieturi, riscand sa-i arunce pe oameni in genunchi la orice oprire brusca. Imbucurator este ca nu prea se mai fumeaza, ca urmare a sperietorii amenzilor de 5 milioane de lei, dar situatia are si un aspect mai putin placut: fumul persistent de tigara mai atenua alte mirosuri…
Faptul ca trenul groazei circula insa bine-mersi intr-o Romanie care de la 1 ianuarie 2007 va deveni membra a UE nu impresioneaza nici un oficial al CFR. Pana si controlorii de bilete care sunt nevoiti sa-si desfasoare serviciul in bomba ecologica ridica neputinciosi din umeri. Ei habar n-au cand s-a facut curatenie ultima data in vagoane si nici daca trenul groazei are autorizatie sanitara.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă