La inceputul acestei saptamani, directorul general ARO, Aurelian Nicolae, intors din a doua vizita in SUA intr-o singura luna, declara: „Avem piata, avem oameni care ne cer produsul, avem deci viitor”.
Iata insa despre ce fel de viitor a omis sa vorbeasca dl Nicolae. In data de 19 aprilie, John Perez a solicitat AVAS un termen de amanare a achitarii obligatiilor din contractul de privatizare a ARO cu Cross Lander USA Inc, pentru data de 31 mai 2005. Dar ieri, acelasi John Perez a trimis AVAS o noua cerere de pasuire pentru o perioada de inca sase luni. Oricum, situatia de la ARO este dezastruoasa. In primele patru luni din 2005, ARO a avut o cifra de afaceri de 30 miliarde lei, iar pierderile pentru aceeasi perioada au fost de… 46 miliarde lei. Mai mult, potrivit unor surse, Perez a incercat sa omologheze un model ARO 244X, in greutate de 2.500 kg, care obligatoriu trebuia sa fie prevazut cu airbag-uri. Dar, cum nici unul dintre cele trei modele ARO 244X prezentate dealerilor nu are in dotare macar un airbag, a incercat sa le prezinte drept camionete: „ARO 244X – un Hummer mai putin pretentios pentru americani”. Numai ca a mai aparut o problema: camionetele trebuie sa aiba o greutate de cel putin 3.500 kg, or ARO 244X nu are decat 2.500 kg. La toate acestea se adauga pretul de vanzare, destul de piperat, de 20.000 dolari.
Modelul ar mai putea patrunde pe piata americana numai in cazul in care Comisia Federala de Reglementare Auto aproba dispense temporare pana in 2007.