La Galeria Irecson expune lucrari in ulei Mirela Visan. Artista s-a facut cunoscuta prin cateva "personale", in care a predominat o tendinta impresionista, ceea ce se observa si la expozitia de fata, deschisa pana la jumatatea lunii iunie si intitulata oarecum pretios "Flori in gradina japoneza". Toate lucrarile exprima o orientare spre o luminozitate discreta, patrunzand astfel in materia opaca si deschizand drumuri spre ceea ce s-ar putea numi "luminis", adica acea zona privilegiata unde natura ajunge sa-si cunoasca propriul temei de-a fi. "Lumina de iris", "In lumina diminetii", "Lumini si umbre", "Lumina de toamna", "Toamna in amurg", "Gradina japoneza in aurul toamnei" – acestea sunt cele mai reprezentative tablouri in care artista isi pune in evidenta talentul de-a picta forme in lumina sau, mai bine spus, chiar lumina. Tocmai din acest motiv lucrarile ei ar trebui vazute de la o anumita distanta. Cu cat te apropii de ele, cu atat misterul lor scade, ca atunci cand din cauza copacilor ajungi sa nu mai vezi padurea.
Altfel spus, pictura Mirelei Visan, desi se bizuie pe o sumedenie de nuante si detalii, se impune de fapt printr-o senzatie de sinteza. Chiar si florile reprezentate individual, irisi, orhidee, trandafiri, ne transmit aceeasi impresie, de parca nu am vedea floarea ca atare, ci ideea de floare, sinteza la randul ei a tot ce inseamna culoare, mireasma, contur.
Expozitia Mirelei Visan poate nu este una de anvergura dar, prin delicatetea unor tuse si – subliniem – prin apetenta remarcabila pentru a reda lumina la diferite ceasuri ale zilei, ne atrage in mod justificat atentia si de asemenea ofera vizitatorului, indiferent de gradul sau de cultura artistica, un bun prilej de relaxare si desfatare.