5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialPe locuri, fiţi gata, Spark!

Pe locuri, fiţi gata, Spark!

Urmaşul Matizului este chiar sprinţar până la 60 km/h şi pleacă printre primii de la stop. Temperamental, predispus să se bată la concertele rock şi să se ia la întrecere cu oricine, Chevrolet Spark e cunoscut de copiii noştri sub numele de SkidZ, Autobotul în vârstă de 4 milioane de ani din filmul „Transformers”.

Totuşi, dacă personajul din benzile desenate nu e prea manierat şi are tendinţa de a se transforma într-o ju­mătate de maşină de în­gheţată, autoturismul real are o destinaţie precisă: pu­blicul urban care îşi doreşte un autovehicul mic, agil şi, totodată, încăpător.

Mai mare, mai spaţios, mai rapid. Acestea au fost coordonatele înmânate designerilor noului Chevrolet Spark. Iar noul Spark chiar aşa şi este: e mai lung cu 145 mm, mai lat cu 102 mm şi are un ampatament mai mare cu 30 de mm. Platforma folosită este complet diferită de cea a vechii generaţii, noul Spark fiind o rupere completă de tot ce ştiaţi despre Matiz.

 

Regele străduţelor

Cu o asemenea promovare şi cu un design extrem de agresiv, noul Spark trebuie să facă eforturi pentru a fi la înălţimea imaginii. În versiunea 1,2 litri 81 CP, chiar reuşeşte. Aceasta prinde suta în 12,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 164 km/h. Suficient. Cu acest motor, inginerii GM au ştiut ce fac: până la 60 km/h maşina e sprinţară, iar motorul care urcă rapid în ture te îmbie să calci zdravăn pedala de acceleraţie. Rezultatul: pleci printre primii de la stop, ai un permanent control asupra motorului, iar stilul de condus este unul nebunesc, specific maşinilor mici reuşite.

Din acest motiv, Spark este perfect pentru oraş. O dată ce te-ai obişnuit cu cursa imprecisă a schimbătorului de viteze, te vei strecura prin trafic cu mare uşurinţă. Parcarea este o joacă de copii, iar manevrele din scurt sunt la ordinea zilei. Uimitor este şi trenul de rulare, cu suspensii care absorb instant gropile şi denivelările, la acest aspect Spark fiind mult deasupra concurenţei directe. Pe şosea, maşina îşi păstrează stabilitatea şi la viteze mari, însă dinamica începe să sufere. Depăşirile trebuie programate din timp, iar la viteze de autostradă vei sta mai degrabă cuminte până trec băieţii mari. Poţi să parcurgi însă distanţe lungi fără a obosi.

 

Mai spaţios decât pare

Interiorul este şi el din alt film decât ce oferea fostul Spark/Matiz. E adevărat, plasticele au rămas tari şi cu aspect de ieftin, textilele nu sunt neapărat şi plăcute la atingere, iar asamblarea lasă de dorit, însă designul jucăuş al habitaclului compensează întrucâtva aceste neajunsuri.

În echiparea LT testată, şoferul are la îndemână un ecran funky pe care poate vedea turaţiile, autonomia rămasă, consumul de carburant, dar nu şi consumul mediu. Consola centrală este frumos desenată, iar comenzile sunt dispuse ergonomic, însă insonorizarea excelentă pentru această clasă nu este pusă în valoare de sistemul audio mediocru. Remarcabil este spaţiul ofe­rit. În spate nu stai înghesuit dacă nu eşti prea înalt, iar în faţă te simţi ca într-o maşină compactă. Inginerii GM au avut grijă să ofere şi suficiente spaţii de stocare, iar portbagajul poate înghiţi între 170 şi 568 de litri, tipic pentru o maşină din această clasă.

La 10.380 de euro (inclusiv TVA), Spark 1.2 LT vine cu suficiente dotări pentru a te simţi într-o maşină modernă. Dacă ţii morţiş să cumperi o maşină sprinţară pentru oraş şi nu ai nevoie de un portbagaj mai mare, Spark reuşeşte aşadar să bifeze foarte bine cam tot ce ar trebui să-şi propună un city car. La nevoie, se poate transforma şi într-o ma­şină de îngheţată…  

 

Fotografii şi un film de la lansarea noului Spark în România:

https://romanialibera.ro/stiinta-tehnica/auto/noul-chevrolet-spark-lansat-in-romania-de-la-7000-euro-video-179824.html

 

Caracteristici:

Chevrolet Spark 1.2

Carburant: benzină

Motor: 4 cilindri 1.206 cmc

Putere maximă: 81 CP/6.400 rpm

Cuplu maxim: 111 Nm/4.800 rpm

Cutie viteze: manuală 5+1

Viteză maximă: 164 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 12,1 s

Consum urban, extraurban, mixt: 6,6/4,2/5,1 l/100 km

Emisii: 119 g/km

Dimensiuni anvelope: 155/70/R14

Lungime, lăţime, înălţime: 3.640/1.597/1.522 mm

Ampatament: 2.375 mm

Masă: 1.058 kg

Volum portbagaj: 170/568 litri

Rezervor: 35 litri

Preţ model testat (LT): 10.380 euro

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

TikTok, platforma strategiei lui Călin Georgescu și rădăcinile sale în China

Combinația dintre politică și tehnologie l-a adus pe primul loc pe Călin Georgescu, în opțiunile românilor TikTok, platforma pe care Călin Georgescu a reușit să...

Reacția Kremlinului la succesul lui Călin Georgescu în alegerile prezidențiale din România

Kremlinul a avut o reacție rezervată după ce Călin Georgescu, un candidat prorus, a obținut cel mai mare număr de voturi în primul tur...

UE și China nu au ajuns la un acord privind tarifele pentru vehiculele electrice

Discuțiile dintre Uniunea Europeană și China privind tarifele pentru vehiculele electrice (EV) chinezești continuă, dar nu s-a ajuns la un acord, au declarat oficiali...
Ultima oră
Pe aceeași temă