19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialParteneriat public-privat pentru construirea de parcari

Parteneriat public-privat pentru construirea de parcari

Doua parcari publice importante din Capitala se vor realiza in parteneriat public-privat, conform unui proiect de hotarare care urmeaza sa fie discutat pe 20 octombrie la sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Conform proiectului, parcajele subterane din Piata Revolutiei-Ateneul Roman si Gara de Nord vor fi realizate pe baza de parteneriat public-privat pentru care municipalitatea va demara procedurile legale. „S-au aratat interesate foarte multe firme de realizarea parcarilor. Primaria va participa la asociere cu terenurile, iar firmele vor suporta costul investitiei. Noi vom scoate la licitatie toate lucrarile”, a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei. Municipalitatea va decide, impreuna cu firmele care vor castiga licitatiile, ce procent din incasarile viitoare rezultate din exploatarea parcarilor ii va reveni fiecarei parti.
Parcajul de la Gara de Nord este unul dintre primele de capacitate mare care se vor construi in anii urmatori. Desi planurile pentru aceasta lucrare sunt gata inca din vremea mandatului fostului primar Basescu, ele nu au fost puse in practica din cauza neintelegerilor dintre consilierii PSD de la acea vreme si cei ai opozitiei. Abia dupa ce Videanu si Alianta PNL-PD au venit la putere s-au reluat procedurile pentru construirea parcarii de la Gara de Nord. Conform planurilor, parkingul va avea o capacitate de 1700 de locuri, va fi structurat pe trei niveluri si va costa aproape 23 milioane de euro. Viitorul parcaj va fi amplasat in subteranul parcului din fata Ministerului Transporturilor. Aceasta investitie va duce la fluidizarea circulatiei auto in zona si la cresterea capacitatii de parcare in zona Garii de Nord, concomitent cu reorganizarea traficului in zona.
„Avand in vedere cresterea numarului de autovehicule din ultimii ani si faptul ca parcajele supra si subterane existente in momentul de fata in municipiul Bucuresti sunt insuficiente, propunem realizarea pentru inceput a doua obiective cu destinatia de parcaje subterane in zonele Piata Revolutiei-Ateneul Roman si Gara de Nord. Mentionam ca realizarea acestor investitii ar avea ca efect direct fluidizarea traficului, reducerea consumului de carburanti al autovehiculelor si implicit reducerea gradului de poluare”, se arata in expunerea de motive la proiect semnata de primarul Videanu.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă