Un studiu Unicef în Marea Britanie arată că părinţii îşi copleşesc copiii cu cadouri constând în dispozitive scumpe şi haine de marcă pentru a compensa faptul că nu petrec destul timp cu ei, potrivit unui articol publicat în versiunea online a cotidianului Daily Mail.
Viaţa de familie este dominată tot mai mult de cultura materialismului şi părinţii simt presiunea imensă de a-şi copleşi copiii cu cadouri, într-o încercare de a cumpăra timpul pierdut, avertizează studiul condus de Unicef.
Studiul a mai conchis că familiile „coexistă” sub acelaşi acoperiş în loc să petreacă timp împreună, iar copiii au în camere propriul televizor, acces la internet şi telefon, astfel încât ei par să locuiască într-un imobil propriu.
Părinţii s-au plâns că erau prea obosiţi după orele de muncă şi că nici măcar nu prea vorbeau cu copiii lor atunci când ajungeau acasă. Prin urmare, ei încercau să compenseze acest fapt cumpărându-le dispozitive scumpe şi haine de firmă. Unicef a sugerat că obsesia pentru consum ar fi una dintre cauzele protestelor violente de la Londra, unde până şi copiii de 11 ani au participat la jefuirea magazinelor.
Unicef a făcut apel la conducerea ţării să se interzică reclamele destinate copiilor sub 12 ani şi să încurajeze părinţii să lucreze mai puţin şi să petreacă mai mult timp acasă.
Studiul a inclus 250 de copii din Spania, Suedia şi Marea Britanie şi a descoperit faptul că fericirea copiilor depinde de timpul petrecut cu familia şi multe activităţi, în special cele în aer liber, nu de tehnologia de ultimă oră sau hainele la modă. În ciuda acestui fapt, părinţii din Marea Britanie sunt sub presiunea societăţii să le cumpere copiilor lor diverse lucruri. În Spania şi Suedia, timpul petrecut cu familia are prioritate şi oamenii se simt mai puţin presaţi să deţină bunuri materiale.