22.5 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialOutlet, viitorul shoppingului la romani?

Outlet, viitorul shoppingului la romani?

Potrivit definitiei, termenul "outlet" desemneaza acele magazine ale unor branduri sau case renumite care vand soldurile ramase inainte de lansarea noilor colectii la preturi mult mai mici. In Europa, fenomenul centrelor comerciale de tip outlet este unul extins si a devenit o obisnuinta. In Romania, desi piata centrelor comerciale a cunoscut o dezvoltare accelerata in ultimii ani, conceptul de outlet abia incepe sa prinda contur in mintea consumatorului.

Desi inca nu se poate vorbi despre o piata de profil, magazinele de reduceri iau avant si in marile noastre orase. La inceput, au aparut cateva magazine de tip outlet dezvoltate cu precadere de brandurile sportive. Ulterior, pentru ca s-a inteles ideea ca la romani pretul este in continuare un element care are o mare pondere in decizia de cumparare, branduri vestimentare, ca Bigotti sau Seroussi, si-au deschis propriile outlet-uri.

Desi previziunile celor care dezvolta acest concept in Romania sunt optimiste in ceea ce priveste evolutia lui, cred ca succesul acestei tendinte la romani este inca departe. Foarte putini sunt cei care stiu de magazinele outlet, iar daca au auzit de ele si intentioneaza sa le viziteze, constata ca sunt amplasate destul de departe. Daca totusi au ambitia sa ajunga la ele, sunt dezamagiti de preturile ridicate la produse. De exemplu, Elmec Outlet, situat pe DN1, practica preturi departe de a se incadra in piata de solduri, un tricou cu maneca scurta marca Marlboro Classics atingand suma de 175 lei, iar o camasa Phard depaseste milionul. Unde-i avantajul acestui magazin de tip outlet? Nu am gasit raspunsul. Tot pe DN1 mai exista si un outlet Adidas, unde nu am ajuns, dar am aflat de la cunoscuti ca o pereche de pantofi poate ajunge si la 4 milioane. Inca un shop outlet mai este in zona Tineretului, langa Liceul "Gh. sincai" – Infinity Town – un magazin multibrand care vinde produse Levi’s, Lee, Wragler, Diesel si Gas. Dar pentru a nu spulbera toate sperantele exista si o veste mai buna: Outlet Store, situat in buricul targului – Piata Romana –, tot un magazin multibrand, intins pe o suprafata maricica si unde preturile sunt cu adevarat reduse. Blugi Diesel sau Guess la 79 lei, tricouri cu maneca lunga in jur de 40 lei si cizme Miss Sixty, din piele, pana in 2 milioane.
In momentul de fata ma indoiesc ca magazinele de reducere, existente pe piata romaneasca, definesc conceptul de outlet. Dar  inchei in speranta ca deschiderea celui mai mare centru comercial, Fashion House Outlet Centre, de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, va fi un succes in ceea ce priveste practicarea reducerilor de pana la 70%.

Cele mai citite

Indiferent când e primul tur și când e al doilea tur al prezidențialelor, Ciucă tot a ieșit cu turul rupt

Ilustrație: Marian Avramescu Președintele Partidului Național Liberal (PNL), generalul Nicolae Ionel Ciucă, nu s-a săturat să piardă cu 0 – 2 în fața președintelui...

Julian Assange, liber, după un acord cu justiția americană

Julian Assange, fondatorul WikiLeaks, a pledat miercuri culpabil de încălcarea Legii americane privind spionajul în faţa unui tribunal din Insulele Mariane de Nord, un...

Construcție filosofică

O condiție a vieții izbutite este cunoașterea realității în care se trăiește. Împărtășesc opinia că, printre formele spiritului, filosofiei îi revine să asigure reflecția...
Ultima oră
Pe aceeași temă