A investit masiv, a cumparat fabrici care produceau margarina, ketchup, conserve, gemuri si conserve, a rebranduit si relansat anumite produse si si-a consolidat, in foarte scurt timp, pozitia pe piata produselor alimentare. S-a adaptat gusturilor locale si a reinventat reteta succesului.
Conserve norvegiene, pe gustul romanilor
Compania Orkla Foods nu a dorit niciodata sa creeze marci globale si retete internationale. Pastrarea traditiilor culinare ale tarilor unde activeaza a fost inca de la inceput cheia succesului pentru norvegienii de la Orkla. Pornind de la acest concept, compania s-a dezvoltat rapid in Romania, achizitionand in ritm alert unitati de productie. Nu mai putin de cinci fabrici au intrat in portofoliul Orkla in cinci ani. Ultima companie achizitionata fiind Royal Brinkers. Datorita acestor achizitii si, implicit, cresterii vanzarilor, cifra de afaceri a companiei a crescut de 2,5 ori in ultimii trei ani. Acum, compania se poate lauda ca este lider de piata in domeniul vanzarilor de mustar cu marcile Bunica si La Minut, la fel si la ketchup, unde marca La Minut s-a instalat in topul preferintelor. La margarina se lupta pentru intaietate cu cei de la Unilever, iar produsele vandute sub marca Bunica sunt cunoscute de toata lumea si foarte apreciate. "La gama Bunica totul este sub sigiliu si nici un produs nu are conservanti, iar consumatorii apreciaza aceste lucruri", spune Aliz Kosza, managerul Orkla Foods Romania. "Desi inca pretul joaca un rol important, el nu mai este singurul criteriu de alegere a produselor, iar acest lucru se vede in cresterea vanzarilor", afirma Kosza.
Dezvoltarea alerta a retelelor de fast-fooduri a dus la cresterea vanzarilor pe anumite produse. Daca in urma cu 10-12 ani vanzarile de ketchup era foarte reduse, anul trecut ele au inregistrat, in cadrul companiei Orkla Foods Romania, cel mai mare ritm de crestere, de 25-35%. Pe de alta parte, spune Aliz Kosza, au crescut mult vanzarile de produse vrac (la galeti), vanzarile de margarina industriala catre patiserii si cofetarii sau pe segmental HoReCa (hoteluri, restaurante, catering). Asta inseamna, cel putin pentru generatia tanara, ca ritmul de viata alert i-a schimbat obiceiurile. La pranz mananca in viteza apeland la fast-food sau la patiserii, dar multi dintre ei nu ocolesc nici restaurantele.