Sute de pasageri ai unor companii aviatice ce practica tarife ieftine au petrecut zeci de ore pe aeroporturile din Bucuresti, Iasi, Bacau si Cluj. Pasagerii au fost ignorati de reprezentantii companiei Wizz Air, zborurile fiind programate cu zeci de ore de intarziere. Astfel, trei sute de pasageri ai cursei Bucuresti-Londra au asteptat joi dimineata decolarea de pe aeroportul Baneasa cu destinatia Luton-Anglia. Ieri, la ora 15 o alta aeronava a companiei cu destinatia Londra urma sa decoleze. Suparati pentru cele aproape 40 de ore pierdute prin aerogari, oamenii au organizat un protest. Acestora li s-au adaugat si pasagerii cursei Otopeni-Viena care au asteptat 30 ore decolarea unui avion al companiei Sky Europe. Reprezentantul companiei Wizz Air a dat explicatii cu o zi intarziere si a sustinut ca nu intelege de ce pasagerii au ramas in aeroport din moment ce aveau de ales dintre trei variante: reprogramarea zborului, recuperarea banilor sau folosirea biletului ca pe un "cont" pentru alta calatorie.
Conducerea aeroportului a dat vina pe companiile aeriene, acestea arata cu degetul firmele care deszapezesc pistele, care la randul lor ridica din umeri dand vina pe vreme.
Un avion al aceleasi companii a intarziat aterizarea la Cluj cu cinci ore. Aeronava venea de la Roma, in timp ce 150 de oameni au asteptat imbarcarea pentru cursa retur. Iasiul nu a avut probleme cu vremea. Cu toate acestea, 131 de persoane au asteptat 12 ore un avion pentru destinatia Bergamo. Nu au putut decola, deoarece aeronava facea escala in Bucuresti. La Bacau, 160 de persoane au asteptat 24 de ore sa plece la Torino, in timp ce avionul era blocat in Capitala.
Protectia Consumatorului s-a sesizat in cazul acestor intarzieri si inspectorii au inceput controale la companiile aeriene implicate. Conform legislatiei europene, pasagerilor in cauza trebuie sa li se acorde asistenta de catre operatorul de transport, compensatii banesti, mese, bauturi racoritoare si cazare hoteliera. Amenzile sunt cuprinse intre 300 si 2500 de lei si se aplica companiilor pentru fiecare pasager pagubit.