19.6 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăSpecialO oră în măruntaiele „bombei plutitoare”

O oră în măruntaiele „bombei plutitoare”

Misterul portcontainerului care a îngrozit România este departe de a fi elucidat. Nava a întrat în şantierul DMHI decontaminată lună, însă nimeni nu ştie sau nu vrea să dea detalii despre ceea ce s-a întâmplat în Atlanticul de Nord în urmă cu doi ani. Acum nava nu mai prezintă nici un poericol pentru mediu şi populaţie, sau cel puţin aşa susţine conducerea Daewoo Mangalia Heavy Industries, care a permis pentru prima dată presei să urce pe navă.

Curaţată bine de reziduurile toxice, puntea „Flaminiei” arată de-a dreptul dramatic. Trei dintre magaziile navei au fost complet distruse de incendiu, iar fiarele contorsionate te fac să te întrebi cum mai poate pluti un mastodont de 300 de metri lungime.

„Valoarea contractului este de 22 milioane de dolari. Vor fi fabricate 94 de bloc- secţii (pereţi despărţitori) şi vor fi înlocuite 7.300 de tone de oţel”, a precizat Mihai Andrei, directorul de resurse umane şi afaceri generale al DMHI.

Reconstrucţia navei va dura trei luni, după care aceasta va pleca în probe de mare. Reamintim că „Flaminia” a părăsit la sfârşitul anului trecut portul Constanţa după ce, timp de cinci luni, din magaziile navei au fost scoase resturi metalice şi deşeuri. Pentru că operatorii portuari au descoperit că armatorul a „uitat” să declare 14.000 de tone de substanţe toxice existente de la bordul vasului, autorităţile porturare româneşti au oprit descărcarea. În aceste condiţii, armatorul vasului a fost nevoită să facă un drum până în Danemarca, unde, cel puţin din punct de vedere teoretic toxinele în cauză au fost descărcate.

Flaminia a luat foc şi ulterior a explodat, în vara lui 2012 în timp ce naviga în Marea Nordului. Nici până în prezent nu se ştiu care au fost cauzele care generat incendiul, însă nici una dintre autorităţile portuare porturile gemane şi britanice nu au agreat descărcarea navei fumegânde. Până la urmă armatorul a reuşit descărcarea containerelor depozitate pe puntea principală în Germania, însă restul containerelor din magaziile vasului au rămas la bord şi trebuiau descărcate la Constanţa. „Flaminia” a sosit la începutul anului trecut la Constanţa şi s-a trecut la descărcare până când s-a produs incidentul menţionat mai sus.

Doi metri care au salvat turismul la Mangalia

Conducerea DMHI a lansat o ipoteză tulburătoare. Dacă portcontainerul ar fi încăput de la început în şantier, toate deşeurile toxice ar fi putut fi descărcate chiar în şantier. „Flaminia avea un  pescaj de opt metri iar adâncimea maximă la noi este de şase, şase metri jumătate”, a explicat Mihai Andrei, care a menţionat că ceea ce s-a făcut în portul Constanţa, respectiv descărcarea navei, s-ar fi putut la fel de bine să se facă şi la Mangalia. Problema este că „Flaminia” se află la căteva sute de metri de plajele din Mangalia şi 2 Mai, situaţie în care eventuale incidente de poluare ar fi putut afecat grav aceste activităţi.

Cele mai citite

Alegerea eficientă a unei pompe de apă: Ghid complet pentru maximizarea performanței

Alegerea corectă a unei pompe de apă este esențială atât pentru eficiența energetică, cât și pentru îndeplinirea eficientă a cerințelor specifice fiecărui proiect. Fie...

Alocațiile nu vor fi plătite înainte de Paște

Pentru luna mai, alocațiile vor fi virate pe 8 mai și nu înainte așa cum se întâmplă cu plata pensiilor, potrivit unei comunicări făcute...

Estonia acuză Rusia că-i perturbă zboorurile prin interferența cu semnalele GPS

Finair a anunțat că a suspendat zborurile timp de o lună, potrivit radioromania.ro. Estonia acuză Rusia că prin interferența cu semnale GPS încalcă reglementările naționale...
Ultima oră
Pe aceeași temă