6.8 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialO firmă privată îi învaţă pe angajaţii primăriei să comunice între ei....

O firmă privată îi învaţă pe angajaţii primăriei să comunice între ei. Vezi cât e nota de plată

Strategia de comunicare internă a fost considerată probabil o investiţie absolut necesară, din moment ce edilii au decis să o realizeze în plină criză şi după ce s-au plâns că banii din buget abia le ajung pentru subvenţionarea căldurii sau strângerea maidanezilor de pe străzi. Aşa că au decis să aloce 120.000 de lei unei firme private care să se ocupe de proiect.

Conducerea Primăriei Capitalei a reuşit chiar să facă o economie de peste 6.000 de lei, faţă de costul estimat afişat pentru licitaţie şi care depăşea 126.000 de lei. Lucrarea a fost atribuită unei firme care s-a mai ocupat şi de realizarea altor proiecte, despre care Rl a relatat pe larg: manualul de identitate vizuală al primăriei, care fusese redactat anterior de angajaţii primăriei şi servicii intitulate pompos „de consultanţă pentru elaborarea unui studiu cu privire la problemele de interes municipal”.

Acesta din urmă avea la bază un sondaj prin care bucureştenii erau chestionaţi despre problemele care ar trebui rezolvate în Bucureşti şi ce părere au despre viaţă în Capitală.

La ce foloseşte

De ce era nevoie de o strategie de comunicare internă? „Optimizarea comunicării, în sensul asigurării difuzării corecte şi complete a mesajelor şi asigurării înţelegerii acestora de către receptori, constituie obiectivul principal al elaborării unei strategii de comunicare.

Strategia de comunicare va avea funcţia de organizare şi eficientizare a comunicării instituţiei, în vederea omogenizării şi clarificării perspectivelor, abordărilor dar şi a necesităţilor asupra activităţilor proprii şi implicit armonizarea perspectivelor asupra acţiunilor necesare a fi întreprinse”, explică edilii în caietul de sarcini al licitaţiei. Nu sunt uitaţi nici cetăţenii, cărora primăria le promite o comunicare mai bună după ce angajaţii săi îşi vor însuşi strategia.

Comunicare ca acum 100 de ani

Câştigătoarea licitaţiei a primit misiunea să cerceteze modul în care comunică angajaţii primăriei şi pe ce canale. Pentru a fi cât mai credibilă, cercetarea trebuie făcută pe baza informaţiilor furnizate de cinci focus-grupuri formate din angajaţi ai primăriei. Apoi firma urmează să propună ea şi alte proceduri de comunicare şi un plan de implementare.

Partea bună ar fi rezutatul acestei strategii şi anume scurtarea timpilor necesari pentru rezolvarea problemelor, dacă cele peste 40 de birouri şi departamente o vor aplica. Angajaţii vor fi învăţaţi să folosească şi alte mijloace de comunicare, nu numai cele în scris care mănâncă mult timp şi care sunt în prezent.

Pentru a-i învăţa cu tehnica modernă, folosită pe scară largă la alte instituţii, care nu au plătit bani grei pentru o strategie de comunicare, edilii au considerat că este nevoie de specialişti care să scrie negru pe alb cum se procedează.  Ei au mai cerut ca echipa care va lucra la proiect să fie alcătuită din cel mult trei persoane, iar lucrarea să fie gata în 30 de zile, ceea ce înseamnă o medie de aproximativ 10.000 de euro/persoană pentru elaborarea studiului.

Dacă adăugăm şi celelalte două proiecte pentru care a fost contractată firma SC Scutaru Strategic Consulting, rezultă că aceasta a încasat aproape un milion de lei de la primărie.

CITEŞTE CUI APARŢINE FIRMA ŞI CE LUCRĂRI A MAI EXECUTAT PE BANII PRIMĂRIEI

Cele mai citite

Programul de guvernare propune stimulente pentru tinerii absolvenți și subvenții pentru angajatori

Tinerii absolvenți care se angajează pentru prima dată cu un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vor primi o primă de stabilitate pe o...

Premierul kosovar Albin Kurti atacă principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă

Premierul kosovar Albin Kurti a criticat marţi principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă, acuzându-l că este condus de Belgrad, într-un moment...

Programul de guvernare propune stimulente pentru tinerii absolvenți și subvenții pentru angajatori

Tinerii absolvenți care se angajează pentru prima dată cu un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vor primi o primă de stabilitate pe o...
Ultima oră
Pe aceeași temă