0.6 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialOprescu plăteşte, nu gândeşte

Oprescu plăteşte, nu gândeşte

Primăria Capitalei doreşte un nou manual de identitate vizuală, pentru care instituţia condusă de Sorin Oprescu alocă 357.000 lei, circa 82.000 euro, unei firme cu un angajat şi un patron cu vaste conexiuni în mediul guvernamental, Teodor Scutaru.

Licitaţia a avut loc în vară, iar câştigătorul (SC Scutaru Strategic Consulting SRL) trebuie să pună la dispoziţie un slogan al instituţiei, să editeze şi să tipărească manualul de identitate vizuală în 1.000 de exemplare pe hârtie şi alte 1.000 pe CD. Financiar, însă, contextul este cum nu se poate mai controversat. Viceprimarul Mircea Raicu susţine că nu era cazul pentru asemenea cheltuieli, cât timp municipalitatea trebuie să rectifice bugetul în minus, cu 200 milioane lei, aproape 46 milioane euro.

În plus, Primăria Capitalei are deja un astfel de manual, realizat în anul 2009, cu contribuţia unor angajaţi, şi la un preţ de aproape 12 ori mai mic. Manualul a fost tipărit în 250 de exemplare şi imprimat pe 250 de CD-uri, apoi distribuit instituţiilor interesate. „Manualul acesta există, nu se face acum.

A fost realizat de doi angajaţi ai primăriei, iar de concepţia grafică şi de tipărire s-a ocupat o firmă care a primit 29.000 lei. Plata s-a făcut în decembrie 2009. Un slogan a fost realizat şi atunci, dar nu a fost acceptat”, susţine o sursă din cadrul municipalităţii. Asta, în condiţiile în care edilul Oprescu a fost de acord cu manualul realizat în 2009, din moment ce a semnat „Cuvântul înainte”.

Realizarea documentului a durat atunci nouă luni. „A fost expediat la toate direcţiile din primărie, iar oamenii au fost instruiţi”, declară, sub anonimat, un fost angajat al municipalităţii. Aşadar, un manual există, a fost distribuit încă de acum doi ani şi a costat aproape 7.000 euro.

„Preocuparea constantă”

Am încercat să aflăm de la Biroul de presă al Primăriei conduse de Sorin Oprescu de ce mai este necesară reeditarea şi cum s-a ajuns la acest preţ. Ni s-a răspuns evaziv, că „e necesar în contexul ten-dinţei generalizate existente la nivel european” şi pentru „a răspunde în mod optim standardelor instituţionale europene”. Nu rezultă nici cui vor fi expediate cele 1.000 de exemplare.

O altă justificare oficială apare şi în documentele pregătite pentru licitaţie: „Primăria Generală a Municipiului Bucureşti are o preocupare constantă pentru creşterea coerenţei vizuale pentru a oferi un standard optim în utilizarea elementelor de semnătură, logo, heraldică, slogan şi a celorlalte elemente care ţin de imaginea generală a PMB. În consecinţă, elaborarea unui manual actualizat de identitate vizuală în contextul importanţei instituţiei este absolut necesară”.

În plus faţă de operaţiunile de tipărire şi imprimare, SC Scutaru Strategic va trebui să găsească un slogan pentru Primăria Capitalei. Iar ca misiunea să fie mai simplă, edilii se obligă să-i pună la dispoziţie textele şi imaginile din manualul existent, de 60 de pagini. Efortul pe care va trebui să-l facă firma va fi de a găsi un slogan inspirat, pe baza unui studiu sociologic.

cât costă de fapt

Preţuri de zeci şi sute de ori mai mici

Poate fi realizat un astfel de proiect la preţuri mai mici? Firmele contactate de noi răspund afirmativ. Artmatrix realizează manuale la tarife pornind de la 2.500 euro, iar publicitarii de la Q Media, pornesc chiar de mai jos, 300-500 euro.

Aceştia mai spun că există şi societăţi mari, care cer 10.000-20.000 euro pentru un proiect complex, dar nu peste 80.000 euro. „Preţul este relativ, iar piaţa e plină de firme”, admite Valentin Pleşa, de la Q Media.

Cele mai citite

Rețea de trafic de migranți, arme și documente falsificate, destructurată într-o amplă operațiune europeană condusă de Germania

Acțiunea a fost rezultatul cooperării între mai multe țări europene, fiind sprijinită de Europol și Eurojust O operațiune amplă desfășurată la nivelul Uniunii Europene, coordonată...

A murit Gabriel Cotabiță. Artistul avea 69 de ani

Doliu în muzică. Gabriel Cotabiţă, unul dintre cei mai îndrăgiţi cântăreţi de muzică uşoară din România, a murit, a anunţat compozitorul Ionel Tudor. Artistul...

Harghita: Peste patru mii de locuitori nu au curent electric din cauza căderilor de ninsoare și a vântului puternic

Aproape patru mii de locuitori, din 11 localităţi, nu au în continuare curent electric, după ce căderile de ninsoare şi vântul puternic au produs...
Ultima oră
Pe aceeași temă